De tentoonstelling ging vergezeld van een Congres
programma waarin op zes achtereenvolgende werk
dagen des ochtends door verschillende sprekers alle
facetten van het av-gebeuren uitvoerig werden be
licht. Er werd in dit kader gesproken over de keuze
van de av-media; het werken met av-media; av-
media in archieven en bibliotheken; av-media en
voorlichting; video bij marketing en PR alsmede de
computer bij onderwijs en opleiding. De Congres
bijeenkomsten werden over het algemeen redelijk
goed bezocht, ondanks de vrije hoge toegangsprijs.
Op de tentoonstelling die ditmaal ruim 60 stands
telde was op hardware gebied erg veel te zien.
Vooral de video sector was sterk vertegenwoordigd
en over het algemeen kan worden gesteld dat aan
de presentatie door de standhouders grote zorg was
besteed.
Over het bezoek zijn op dit moment nog geen cij
fers beschikbaar. Geraamd wordt dat ondanks de
daarvoor door de Jaarbeurs gevoerde zeer uitge
breide publiciteitscampagne, evenals in 1969 5 a 6
duizend personen Mediavisie hebben bezocht,
waarbij het in hoofdzaak ging om een technisch
georiënteerd publiek. Dit afgezien van de "over
loop" uit de aangrenzende Nederlandse Onderwijs
tentoonstelling, zijnde een tweejaarlijks evenement
dat tienduizenden bezoekers uit de onderwijswe
reld aantrekt.
In de komende maanden zal mede aan de hand van
door de Jaarbeurs verzamelde gegevens, de gebrui
kelijke evaluatie van de resultaten van deze vak
beurs plaatsvinden. Van de uitslag daarvan hangt
het af of, en zo ja in welke vorm de manifestatie in
de toekomst gecontinueerd zal worden.
Volgens voorlopige berichten zijn de vertegenwoor
digers van de hardware sector tevreden tot zeer te
vreden met de resultaten, maar dit is in veel min
dere mate het geval met degenen die de software
vertegenwoordigden.
DE STILTE ROND CHRISTINE M.
De hoofdrollen worden gespeeld door
Cox Habbema, Edda Barends, Henriët-
te Tol, Nelly Frijda, Eddy Brugman,
Dolf de Vries en Frederik de Groot.
De regie is in handen van Marleen
Gorris, camera: Frans Bromet, licht:
Hans Burghard, geluid: Victor Dekker,
produktie: Matthijs van Heijningen.
De complete crew bijeen
Het scenario beschrijft de situatie van drie vrouwen die een
man vermoord hebben.
Een van de vrouwen is huisvrouw. Ze is een jaar of 28, ge-
trouwd, heeft drie kinderen waarvan de jongste één jaar is.
Ze woont in Nieuw-West in Amsterdam en leeft het leven
van de meeste vrouwen die niet buitenshuis werken, tame
lijk geisoleerd, weinig kontakt met de buitenwereld.
De tweede vrouw is ongeveer 50 jaar. Ze werkt f uil-time in
een soort coffeeshop annex broodjeszaak waar veel vracht-
wagenchaufferus komen. Ze is gescheiden en heeft een
dochter die ze niet meer ziet. Ze werkt hard en houdt zich
goed staande in de coffeeshop door op een half joviale, half
vinnige manier om te gaan met de mannen die er komen.
Buiten haar werk leidt ze een vrij eenzaam bestaan. Ze
woont alleen.
De derde vrouw is directiesecretaresse. Ze is de rechterhand
van haar baas en naar zijn eigen zeggen de meest betrouw
bare kracht die hij ooit gehad heeft. Toch behandelt men
haar als een ondergeschiktehaar capaciteiten worden ten
volle benut maar ze krijgt er de credit niet voor. Ze is en
blijft alleen maar een secretaresse.
Deze drie vrouwen, die elkaar niet kennen, lopen onafhan
kelijk van elkaar een boetiek hebben waar ze kleren willen
kopen.
De manager van de zaak betrapt de huisvrouw op het stelen
van een jurk. In de loop van het verhaal blijkt, in flash
backs, dat de huisvrouw zich stilzwijgend tegen hem verzet.
Deze rebellie tegen de man wordt overgenomen door de an
dere twee vrouwen en gezamelijk vermoorden zij de man.