BIO NIEUWS
gend, spannend en verrassend en kende de eerste prijs toe in de ca
tegorie 'maatschappij'
Bob Kommer Produkties maakte de videoproduktie 'Receptionistes
gevraagd' om jongeren te werven voor een opleiding apothekersas
sistente. "Het instructieve element is verweven in het verhaal en
komt natuurlijk over", zo meldt de jury, die Kommer de eerste prijs in
de categorie 'onderwijs' gaf.
'The technology of CD-Video' is onderdeel van een drieluik dat op po
pulaire wijze de techniek van CD-Video weergeeft. Doel van de door
Fröger Staudenmaijer Partners gemaakte videoproduktie is de in
terne sale force en de handel te informeren. Volgens de jury gebeurt
dat "Helder en duidelijk". Deze produktie kreeg de eerste prijs in de
categorie 'technologie en wetenschappelijk onderzoek'.
Om nieuwe medewerkers inzicht te geven in wat de winkelketen Al-
bert Heijn is en doet, maakte Signum Informatieprojecten 'Welkom
bij Albert Heijn'. "Het zal de nieuweling duizelen van alle produkten
in deze winkel. Het videoprogramma brengt daarin rust en orde
ning", aldus het juryrapport. Deze produktie werd onderscheiden
'Zorgen voor de kust' (Arcadia Filmprodukties)
met een eerste prijs in de categorie 'opleiding'.
Voor het juryrapport en fotomateriaal kunt u zich wenden tot de
SAM, 035-833742 (Marjolein Kanters).
UTRECHT COLLECTESTAD!
De stad Utrecht is met maar liefst drie theaters vertegenwoordigd bij
de vijf prijswinnaars van de kerstcollecte 1988.
We kunnen dus rustig spreken van Utrecht als 'de collecte-stad in Ne
derland'! Ook de andere theaters in Utrecht hebben flink hun best ge
daan. In cijfers uitgedrukt nam de stad Utrecht 15% van de totale col
lecte-opbrengst voor haar rekening. De kerstcollecte is afgesloten
met een bedrag van f 207.099,21.
Gezien het bezoekersaantal tijdens de collecte-periode toch weer een
resultaat waar we erg blij mee zijn. Onze dank gaat dan ook uit naar
al die andere theaters in het land die voor dit resultaat hebben ge
zorgd. Op 6 juni jl. reikte tijdens de maandelijkse contactdag de heer
J. Nijland de prijzen uit aan die theaters die de hoogste opbrengst per
bezoeker hadden.
De uitslag is:
1Scala Select Theater in Utrecht
2. Roxy Theater in Bergen op Zoom
3. Camera/Studio Theater in Utrecht
4. Lumière in Enschede
5. Rembrandt in Utrecht
Alhambra in Enschede had met f 9.091,22 de hoogste opbrengst per
theater. De eindstand hiervan is:
2. Scala/Select in Utrecht met f 9.012,45
3. Rembrandt in Utrecht met f 8.968,55
4. Euro-Cinema in Arnhem met f 8.944,47
5. Brinkmann in Haarlem met f 8.763,90
De aanmoedigingsprijs was dit keer voor het personeel van Tivoli 1 -5
in Apeldoorn. Zij kregen deze prijs omdat zij de moed konden op
brengen om na een brutale inbraak, waarbij alle bussen werden ge
ledigd, toch weer opnieuw te beginnen met als eindresultaat
f3.547,25.
Inmiddels is de zomercollecte weer van start gegaan. Wat vroeger
dan anders, maar wij hopen mee te profiteren van de ongetwijfeld
vele bezoekers aan de nieuwe James Bond-film.
Wij wachten dan ook weer vol spanning....
PERSONEELSRUIMTE GEOPEND
Degenen die eens een bezoek aan Bio hebben gebracht, kunnen zich
ongetwijfeld het markante ronde gebouw in het midden van het ter
rein herinneren. Ruim vijfentwintig jaar was dit de woning van het
hoofd technische dienst. Na zijn vertrek heeft de afdeling Voorlich
ting een gedeelte in gebruik genomen. Sinds 1 juni hebben de perso
neelsleden van Bio in dit gebouw ook een eigen ruimte waar zij hun
(schaarse) vrije tijd kunnen doorbrengen.
Op de foto kunt u zien hoe deze ruimte is ingericht en dat moet u be
kend voorkomen. De gehele ruimte is in de film-sfeer ingericht, com
pleet met bioscoopstoelen, filmspots etc.
Nu al krijgen we leuke reacties. Niet alleen van het eigen personeel
maar ook van de vele bezoekers die naar ons Centrum op excursie
komen. Was in het verleden veelal de vraag: "Wat betekent Bio eigen
lijk?", nu wordt algauw de verklaring duidelijk. In het gehele gebouw
hangen lijsten met filmposters. Hierbij een verzoek aan de filmver
huurders:
Neemt u ons op in uw adressenbestand voor promotiemateriaal van
nieuwe films. Wij kunnen de aandacht erop vestigen en (voor ons
plezier) wij kunnen zo regelmatig de ruimte een ander gezicht geven.
Wij zeggen u bij voorbaat dank.
De BioAward in de foyer van Scala/Select
De pas geopende personeelsruimte van Bio
41