Bio-prijsvraag suksesvol
Filmweekkalender 1992
Even voorstellen
(SÖLrD(§g(3®[p@
Als deze editie van FILM verschijnt heeft inmiddels de prijsuitreiking
plaatsgevonden van de prijsvraag "Test je reklamekennis" welke door
Cinescope is georganiseerd ten bate van Bio-Kinderrevalidatie. In het
aprilnummer van FILM zal hier ongetwijfeld verslag van worden ge
daan.
Eén ding is in ieder geval duidelijk, de prijsvraag heeft velen aangezet
het formulier terug te sturen en velen waren ook bereid om zelfs meer
dan de vereiste 3,50 aan porti extra bij te plakken. Bij het ter perse
gaan van dit blad was de exakte opbrengst voor BIO nog niet bekend.
Meer hierover in de volgende FILM.
Ook hebben wij gekonkludeerd dat de kennis van reklame bij de bios
coopbezoekers hoog is, gezien de bijna 200 goed ingevulde formulie
ren.
Van alle ingevulde formulieren worden inmiddels de antwoorden op
de enquêtevragen verwerkt en wij hopen op korte termijn de uitslagen
hiervan te kunnen publiceren.
De prijzen zijn op 17 januari getrokken door Henk Westbroek, zanger
en VARA-radiopresentator. Op onderstaande foto trekt hij het formu
lier van Judith Lechner uit Groningen. Dit was o.i. de meest originele
inzending. Hilde Steenbergen uit Amsterdam won de hoofdprijs, een
Sony Black Trinition t.v. met draadloze hoofdtelefoon.
Naast prijzen voor de invullers was er ook een prijs voor de Favoriete
Bioscoopcommercial.
Deze is gewonnen door Centraal Beheer met de commercial "Rebel".
Met een overdonderende meerderheid is deze gekozen met, als meest
voorkomende argumentatie, het verrassende effekt ervan.
Overigens werd er door velen ook verwezen naar oudere Centraal
Beheer films.
De meest Suksesvolle Bioscoop bleek Eurocinema te Arnhem. In ver
houding kwamen hier de meeste formulieren vandaan.
Hulde aan bedrijfsleider de heer Reurekas en zijn medewerk(st)ers.
Samen met Bio gaan wij na of het zinvol is een dergelijke prijsvraag te
herhalen en zo ja of dit op dezelfde manier moet gebeuren.
In ieder geval zijn wij zeer tevreden over de medewerking van de
sponsors en de inzet van het bioscooppersoneel. Zonder deze inzet
zou een dergelijke aktie immers onmogelijk geweest zijn.
Piet Davelaar
In samenwerking met Centraal Beheer heeft Cinescope de
Filmweekkalender 1992 uitgegeven. Deze kalender geeft de weken
aan zoals dit in de bioscoopwereld gebruikelijk is van vrijdag t/m don
derdag. Verder staan uiteraard de feestdagen vermeld, de reklamepe-
rioden, de kontaktdagen etc.
Filmreclame b.v.
Bioscoopreclame b.v.
Automatisering b.v.
Oudegracht 154
Postbus 773 3500 AT Utrecht
tel.: 030-315872/315819
fax:030-315227
De kalender is verzonden naar alle bioscopen en verder naar media
planners, adverteerders en andere relaties.
Zolang de voorraad strekt kunt u nog kalenders bijbestellen, belt u
hiervoor s.v.p. met Virginia Sadal.
Maartje de Jong
Sinds juni 1991 werkt Maartje bij Cinescope.
Zij verzorgt offertes aan commercial adver
teerders, onderhoudt kontakten met rekla-
meburo's en regelt de administratieve ver
werking hiervan.
Voordat zij bij Cinescope kwam, werkte ze bij
Sara Lee/DE