Cine-View Biosband Pulp Fiction Zoals bij de meeste lezers wel bekend zal zijn, geeft Cine- View Advertising, de exploitant van o.a. diareklame in de bioscopen, in samenwerking met Winning Productions de BIOSBAND uit. De BIOSBAND is het eerste filmtijdschrift op video in Europa en wordt voor f6,95 aan de konsument ver kocht. Op 3 november jJ. is de 5e editie verschenen met hier op o.a. specials van "Blown Away" en "Nightmare before Christmasen een Lion King/Disneyland-special waaraan een prijsvraag is gekoppeld. Afgelopen zomer hebben 2 studenten zowel kopers als niet- kopers van de BIOSBAND geënquêteerd en uit deze enquêtes bleek dat er vraag was naar abonnementen op de band en naar een kombinatie-verkoop met een filmblad. Inmiddels zijn deze zaken ook ten uitvoer gebracht, voor f49,95 kan men een jaarabonnement op de BIOSBAND nemen en sinds 3 november wordt de band samen met Preview als een pack- age in een aantal bookshops aangeboden. Het aantal verkopen in de bioscopen zou o.i. nog wel verbe terd kunnen worden. In samenwerking met de Stichting Bioscoopbonnen hebben wij daarom een gezamenlijke pro motie opgezet. Met dia 's en posters wordt het publiek een kado-tip aange boden (de BIOSBAND plus een bioscoopbon). Zeker voor de komende feestdagen een perfekt kado voor filmliefhebbers. Ook zijn er exploitanten die de BIOSBAND hebben opgeno men in een BIOSKADODOOS, een doos met diverse artikelen voor filmliefhebbers. De banden kunnen ook worden gebruikt als give-away voor bezoekers, bijvoorbeeld bij een (her) ope ning van een bioscoop of een andere gelegenheid. Voor de reguliere verkoop tenslotte is het van groot belang dat de presentatie van de BIOSBAND optimaal is. Plaats de banden in de displays op een goede plek in het theater, ledere bioscoop ontvangt een aantal lege doosjes, maak hiervan een leuke opstelling. Gebruik de geleverde posters en flyers. Wij hebben gemerkt dat in gevallen waar dit gebeurt de verkoop veel beter verloopt. Ende BIOSBAND is primair een produkt om de bioscoop bezoeker te stimuleren vaker naar de film te gaan en dus is een goede verkoop in het belang van de gehele branche. Piet J. Davelaar Algemeen Directeur CINE-VIEW ADVERTISING B.V In Amsterdam schreef hij het scenario, in Cannes veroverde hij de Gouden Palm voor de Beste Film en inmiddels kan niemand meer om hem heen. Zijn naam: QUENTIN TARANTINO. Met een weergaloze JOHN TRAVOLTA half zware shag rokend, in de hoofdrol. UMATHURMAN schittert als het liefje van de grote baas en SAMUEL L. JACKSON, HARVEY KEITEL, TIM ROTH, ERICSTOLTZ, ROSANNA ARQUETTE, BRUCE WILLIS en vele anderen zorgen voor ruim 2 uur spanning en plezier. Voor de echte liefhebbers is het script in een prachtig boek verkrijgbaar bij Uitgeverij Luitingh Sijthoff te Amsterdam. De muziek met de beste dialogen uit de film wordt gedistribueerd door platenmaatschappij MCA Nederland te Hilversum. In een groot aantal bioscopen te zien in heel Nederland. Uitgebracht door Concorde John Travolta en Uma Thurman in de nu al spraakmakende film van Entertainment Group. Quentin Tarantino. Winnaar Gouden Palm, Beste Film, Cannes 1994.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1994 | | pagina 20