Zwanger in Zwolle Dikke-buiken-parade voor de film "Junior" in de;coop "De Nieuwe Buitensociëteit" te Zwolle Donderdag 29 december 1994 waren wij getuige van een unieke filmochtend voor aanstaande moeders in bioscoop- en congrescentrum "De Nieuwe Buiten sociëteit". Ruim 250 zwangere dames uit het hele land gaven gehoor aan de oproep om gratis de film "JUNIOR" bij te wonen. De breedgeschouderde Arnold Schwarzenegger geeft in "JUNIOR" op komische wijze gestalte aan de eer ste zwangere man ter wereld. In de pauze van deze film deden de aanstaande moe ders zich te goed aan de diverse zwangerschaps- snacks, zoals appelflappen, haring en zure bommen. Baby Welcome stelde voor deze bijzondere gelegenheid een waardebon van 250- ter beschikking voor de vrouw die het eerst zou bevallen. De kraamafdeling van ziekenhuis "De Weezenlanden" was vertegenwoordigd door een gynaecoloog en diverse ver pleegkundigen. Daarnaast was er ook nog een verloskundige van de partij. Voor het geval één van de dames zou moeten bevallen tij dens de voorstelling, was er een speciale verloskamer inge richt. Het zal je toch maar gebeuren datje mag bevallen in een bioscoop- en congrescentrum: dan schrijf je natuurlijk geschiedenis. Froukje Schaap was uiteindelijk degene die de waardebon van Baby Welcome in ontvangst mocht nemen. Zij beviel op 3 januari om 21.19 uur van een gezonde zoon met de roep naam Jelle. Samen met haar partner Hans Boertjes heeft zij nog twee dochtertjes: Renée en Hester, die respectievelijk 3 en 2 jaar oud zijn. De Engelse Jane Lasonder- Jenkins had stilletjes gehoopt dat ze de kadobon van Baby Welcome in ontvangst zou kun nen nemen. Helaas, de baby liet nog wat langer op zich wachten. Als er echter een prijs zou wor den uitgeloofd voor de spon taanste en op het eerste oog gelukkigste zwangere vrouw, zou die ongetwij feld naar Jane Lasonderzijn gegaan. Directeur van Baby Welcome Zwolle, de heer J. Janssen was ook uitermate tevreden over de opzet van deze ludieke dikke buiken-ochtend. "Een fantastisch evenement", volgens zijn zeggen. Al met al heeft de publiciteit rondom deze filmactie met vermeldingen in o.a. De Telegraaf, het Algemeen Dagblad, de Breakfast-dub, Denk aan Henk, Veronica radio en de 5-uur show alle verwachtin gen van het managementteam van "De Nieuwe Buitensociëteit" overtroffen. Zij haalden al eerder het nieuws met de film "Beethoven" waarbij vijfentach tig St. Bernard-honden met hun baasje meemochten naar de film. Deze aktie haalde zelfs het CNN nieuws en het 8-uur journaal. Verder waren er de landelijke zeer goed bezochte Night of Horror en het spektakel bij de film "De Leeuwekoning". Hierbij was Timon, de hoofdrolspeler uit deze Walt Disneyfilm, zelf vertegenwoordigd temidden van vijfhonderd als leeuw geschminkte en verklede kin deren. Kwaliteit staat voorop bij "De Nieuwe Buitensocië-teit" aldus de heer J.A.A. Wientjes, directeur van het bioscoop- en con grescentrum. Samen met vier managementleden en zijn medewerkers streeft hij naar een optimale serviceverlening voor de gasten, ongeacht welk onderdeel van het complex het betreft. De medewerkers worden hiervoor regelmatig bij geschoold volgens de huidige trends en normen. De accommodatie beschikt over een grote theaterzaal voor 820 personen, die eveneens prima als bioscoop- en congres zaal gebruikt kan worden. Vele actuele films draaien in deze veelzijdige bioscoop. Daarnaast heeft het complex namelijk nog twee andere bioscoop/congreszalen voor respectievelijk 80 en 170 personen en zesentwintig multifunktionele zalen voor 2 tot 200 personen. Café Restaurant Podium is eveneens een onderdeel van de lokatie die direct tegenover het NS-station is gesitueerd en ook nog eens over 400 eigen parkeerplaatsen beschikt. In dit sfeervolle restaurant kunnen de gasten binnenkomen voor een heerlijk kopje koffie, maar ook voor een smakelijke dagschotel, een snelle lunch of een uitgebreid diner. Er zijn meer congresaccommodaties die een mooie zaal kunnen leveren, maar het belangrijkste is dat de gasten zich thuis- voelen. Sales Manager, Heidy Bolwijn voegt er aan toe dat elke offerte op maat gemaakt wordt naar de wensen van de gas ten. Het is hun dag, dus dat staat voorop. Om de diverse doelgroepen te bereiken staat het multifunktionele complex regelmatig op beurzen.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1995 | | pagina 35