BIOSCOOP IN BEELD: TIVOLI IN LEEUWARDEN MOVIEWORLD PRIJZEN VOOR "THE LION KING" UITGEREIKT Op 7 februari jl. was het dan zover; de opening van ons nieuwe Tivoli complex gekoppeld aan de landelijke Contactdag van de NFC, zodat het ook nog educatief verantwoord was om te gaan.De dag was keurig verzorgd door Buena Vista met 2 leuke films en de opening werd geheel in zijn eigen goede stijl verricht door de heer R. Wijsmuller. Ook onze commissaris, de heer Mr. P. Tuinman was deze dag weer goed op dreef. Het is voor ons een onver getelijke dag geworden en zeker het feit dat er zoveel mensen zijn geweest, die van heel ver weg hebben moeten komen, maar toch de reis naar Leeuwarden hebben ondernomen; wij zijn jullie hier zeer erkentelijk voor. Nog even dit terzijde: van onze collegavrienden uit Heerlen en Maastricht ontvingen wij een overlevings pakket waarbij wij toch onze vraagtekens willen zetten bij het woord 'overleven' gezien het alcohol percentage op de bijge voegde fles. Nogmaals onze dank voor jullie komst en laten we hopen dat we met z'n allen een heel goed Bioscoopjaar mogen krijgen! De nu nog in aanbouw zijnde bioscoop in Scheveningen van het samenwerkingsverband Warner-Morgan Creek- Chargeurs Mulitplex Cinemas v.o.f. (zie Bioscoop In Beeld in het vorige nummer van Holland Film Nieuws), heeft sinds 16 maart jl. een naam, te weten MOVIE WORLD. Het acht zalen tellende complex, waar de bezoeker straks niet alleen met de creditcard maar ook met de pin-code kan betalen, opent op 27 april aanstaande haar poorten voor het publiek. De officiële opening zal plaatsvinden op woensdag 26 april. Op 7 februari werden tijdens de Contactdag van de NFC in Leeuwarden door Buena Vista International (Nether- lands) de Marketingprijzen voor THE LION KING/ DE LEEUWEKONING uit gereikt aan de theaters die op marketing gebied uitzonderlijk creatief en doel treffend met de film gewerkt hebben en zich bijzonder hebben ingespannen om de film bij het publiek onder de aandacht te brengen. De prijzen werden uitgereikt aan Luxor Hoogeveen, Nieuwe Buitensociëteit Zwolle, Plaza Nieuwegein, Euro Cinema Spijkenisse, Centraal Geertrui-denberg en Scala Venlo. De theaters die in de prijzen vielen hadden zich elk op een andere manier gemanifes teerd om zoveel mogelijk potentiële bezoekers in hun verzorgingsgebied dui delijk te maken dat THE LION KING/DE LEEUWEKONING in hun theaters te zien was. Inspiratiebronnen waren in veel gevallen de Buena Vista International pre sentatie in Amersfoort, MarCom hand boek van de Stichting Marketing Communicatie, de ervaringen van vorig jaar met ALADDIN en de contacten met Buena Vista. Jj VAN KERSTMARKT TOT McDONALDSKINDERDAG Het Luxor Theater in Hoogeveen heeft zich bijzonder ingespannen door zoveel mogelijk nieuwe innovatieve activiteiten te ontplooien waarbij uitstekend werd ingehaakt op de mogelijkheden die lokale omstandigheden boden. Zo organiseerde het Luxor Theater een etalagewedstrijd, werd een speciale kado-actie georgani seerd op 3 december, was het theater met een stand aanwezig op een kerstmarkt en organiseerde de bioscoop, in samenwer king met McDonalds de Kinderdag. Het Luxor Theater ontving een reis voor vier personen naar Disney land Parijs. SPECIALE AKTIE-MAAND In Zwolle manifesteerde De Nieuwe Buitensociëteit zich weer creatief in het nieuws. De maand december stond volledig in het teken van DE LEEUWEKONING en daarvoor werd zelfs een speciale openings middag georganiseerd in het theater op 30 november. De hoofdrolspeler Timon werd met een heuse Rolls-Royce binnengehaald bij het theater en daar ontvangen door hon derden geschminkte kinderen en de wet houder van Zwolle. Ook verzorgde het theater een werkelijk schitterend 'levend schilderij' met lichteffecten in de grote zaal. Hierdoor werd op een perfecte manier de sfeer van THE LION KING in het theater gebracht. De Nieuwe Buitensociëteit ont ving als prijs ook een reis voor vier perso nen naar Disneyland Parijs. NIEUWEGEIN: DE BESTE RESULTATEN Het team van Plaza Nieuwegein spande zich dit jaar wederom in om - met de acties van Aladdin in het hoofd - het hele winkelcentrum weer om te bouwen tot één groot THE LION KING/DE LEEUWE KONING decor. De consistente aanpak van Plaza toonde zich ook zeer duidelijk in een bovengemiddeld beter resultaat ten opzichte van Aladdin. Daarom ontving Plaza Nieuwegein de Salesprijs, een origi nele afbeelding uit de film en een Marketingprijs: een gigantische Pluche Simba. OPTIMALE MARKETING De inspanningen van Euro Cinema Spijkenisse en Centraal Geertruiden- berg werden beloond met een exclusieve jas van THE LION KING. Beide theaters toonden een professionele inzet om de resultaten van de film te maximaliseren. Zo zette Euro Cinema Spijkenisse alle marketinginstrumenten, zoals Point-of- Sale materiaal, trailers, een kleurwedstrijd, de verkoop van merchandise in het theater en een voorpremière, waarvan de opbrengst ten goede kwam aan Diergaarde Blijdorp, optimaal in, waardoor van een bijzonder gedegen campagne gesproken kan worden. Centraal Geertruidenberg toonde een volledige betrokkenheid door het theater met veel zorg in de juiste sfeer aan te kleden waardoor de bezoekers echt gasten waren. De speciale voorpremière op 23 november maakte, door de brede aan dacht in de media, duidelijk dat de leeuw ook in Geertruidenberg ging brullen. DROGE VOETEN Een bijzondere plaats neemt natuurlijk het Scala Theater in Venlo in. Aan het team van dit vasthoudende theater werd de spe ciale 'Droge Voeten Prijs' uitgereikt. Ondanks de overstromingen van de rivie ren liet het team van Scala namelijk de moed niet zakken! POCAHONTAS In november van dit jaar brengt Buena Vista Disney's nieuwste animatiefilm 'POCAHONTAS' uit. Andermaal een bij zonder inspirerende film die ook zeker weer kan rekenen op veel aandacht van het publiek. Theaters zullen opnieuw aan gespoord worden om zich zoveel mogelijk in te spannen om ook de resultaten van deze film te maximaliseren. Voor ideeën of ondersteuning kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met het team van Buena Vista International.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1995 | | pagina 6