ONDE 2 VOOR 1 AKTIE Stichting Marketing en Communicatie voor het film en bioscoopbedrijf STICH BELBIOS Via de BelBios is 24 uur per dag informatie te krijgen over alle films en bio scopen in heel Nederland. Dat alleen al maakt de BelBios tot een uniek sy steem. Maar wat de BelBios extra bijzonder maakt is de mogelijkheid om ook 24 uur per dag kaarten te reserveren. Op dit moment kunnen alleen bios-copen met bepaalde kassasystemen worden aangesloten op de reserve- ringsmogelijkheid van de BelBios. Aangezien de BelBios een instrument is voor het gehele film- en bioscoopbedrijf is naar een oplossing gezocht ten einde alle bioscopen aan te sluiten zonder dat een investering in een kassa systeem noodzakelijk is. De oplossing bestaat uit een software-pakket dat de benodigde reserveer- funkties van het ontbrekende kassasysteem bevat. Dit pakket heeft tevens de mogelijkheid de bezoek- en recettecijfers van de bioscoopexploitant aan de filmverhuurder door te geven. Fax- en telefoonverkeer wordt daardoor over bodig. Deze software zal de bioscoopexploitanten gratis ter beschikking worden gesteld. De investering die wel wordt gevraagd is die in een eenvou dige Personal Computer, een modem en een telefoonaansluiting. Geïnteresseerden kunnen de onderstaande bon invullen en deze (pagina) per telefax of post sturen naar: Stichting Marketing Communicatie Postbus 75048 1070 AA AMSTERDAM Fax: 020-6750398 1Ik heb interesse in een aansluiting, kunt u mij meer informatie verstrekken? 2. Ik ontvang graag een offerte voor een computer en modem 3. Ik ben reeds in bezit van een computer type: JA NEE JA NEE JA NEE 4. Ik ben reeds in bezit van een modem JA NEE type: Naam: Adres: Tel: Fax: In navolging van de succesvolle 2 voor 1 actie met O |ftO Albert Heijn in 1995 heeft de Stichting Marketing %J l W O Communicatie dit jaar wederom een zomeractie geor ganiseerd, die ervoor zal zorgen dat het bioscoopbe zoek in de maand juni beduidend beter zal zijn dan doorgaans in deze maand het geval is. Dit jaar vindt de actie plaats in samenwerking met Etos, een winkelketen waar per week zo'n 700.000 Nederlanders hun zeep, tandpasta, scheer schuim en in deze tijd van het jaar ook zeker hun zonnecrème kopen. De klanten van Etos zullen in de periode van 10 juni tot en met 10 juli a.s. bij elke aankoop een speciaal Etos Filmticket ontvangen. Dit ticket geeft hen bij inlevering bij de bioscoop recht op 2 bioscoopkaartjes voor dezelfde voorstelling voor de prijs van één kaartje. Voor deze actie hoeft men dus niet te sparen en kan men na ontvangst van het ticket direct naar de film. De Etos Filmtickets zijn geldig tot en met 15 juli zodat iedereen die nog een ticket ontvangt aan het einde van de uitgifteperiode de tijd heeft om deze in te wisselen bij zijn of haar bioscoop. De Etos 2 voor 1 actie wordt publicitair gezien breed neergezet. Er is één heel herkenbare, feestelijke visual ontwikkeld die op diverse manieren in allerlei uitingen terugkomt. Zo zijn er onder andere grote en kleine pos ters en plafondhangers gemaakt. Dit materiaal zal tijdens de actieperiode alle Etos-filialen sieren en ook in de bioscopen aanwezig zijn. Tevens zal er in de bioscopen een speciale actie-dia worden vertoond. Ook op de radio zal het publiek worden geattendeerd op de speciale zomeractie van de Nederlandse filmbranche in samenwerking met Etos. HUISSTIJL SPONSORBROCHURE Het was de Stichting Marketing Communicatie al geruime tijd een doorn in het oog dat de NFC als branche-organisatie, tezamen met de aangesloten verenigingen en stichtingen, geen duidelijk, herken baar, gezicht naar buiten toe had. Voortbordurend op de vormgeving van de Nationale Bioscoopbon en het bestaande NFC-logo is door het bureau ReklamePartners een nieuw logo ontwikkeld, dat inmiddels is doorgevoerd in een totale huisstijl voor alle uitingen die vanuit het bureau van de NFC worden verspreid, inclusief briefpapier. Deze huisstijl zal ook worden doorgetrokken naar alle consument gerichte uitingen die vanuit de stichting zullen komen, zoals bijvoorbeeld een landelijke filmpagina. Doelstelling van het geheel is alle bioscoop- en bioscoopgerelateerde informatie op een voor de consument herkenba re wijze naar buiten te brengen, waarmee een opvallende rode draad wordt geschapen, die advertenties en andere mededelingen ondersteunt en versterkt. Het bureau heeft inmiddels in concept enkele ideeën ontwikkeld voor promotie van het bioscoopbedrijf, die door toepassing van een eenduidi ge vormgeving opvallend en herkenbaar de aandacht van de consument trekken. De steeds grotere schaal waarop de collectieve marketingactiviteiten zich gaan voltrekken maakt de noodzaak om hierbij samenwerking met het bedrijfsleven te zoeken belangrijker. Zo hadden bijvoorbeeld de Nationale Bioscoopdagen van voorgaande jaren en dit jaar zonder spon- sorondersteuning niet op een professionele ondersteuning en uitvoering kunnen rekenen. De stichting heeft een actief beleid ontwikkeld om bedrijven te interes seren in samenwerking met het bioscoopbedrijf. Geruggesteund door de positieve ontwikkelingen in de bedrijfstak, waardoor ook bij het bedrijfs leven het imago van de branche aanzienlijk is verbeterd (zo blijkt onder meer uit de grote belangstelling voor acties met bioscoopbonnen), is een fraaie sponsorbrochure samengesteld, uiteraard vormgegeven in de nieu we huisstijl, waarin de bioscoop als medium voor bedrijven wordt aan geprezen. Kort en bondig wordt aandacht besteed aan de verschillende mogelijkheden voor sponsoring en samenwerking, zoals de Nationale Bioscoopdag, de 2 voor 1 actie, de BelBios, maar ook voor zaken als het afhuren van bioscoopzalen voor bedrij f spromoties en multi-mediale pre sentaties. Deze brochure is een belangrijke stap op weg naar een verdere profes sionalisering van de collectieve branche-inspanningen om het bioscoop bezoek naar een hoger peil te brengen. In het verlengde hiervan wordt binnen de stichting momenteel gewerkt aan een samenhangend strategieplan voor 1997, waarin frequentie-ver hoging én -verbreding (naast een meer doelgroep gerichte benadering) centraal staan.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1996 | | pagina 9