0: VAM
DRAAIBOEK
THE ULTIMATE C0LLECTI0N
OF CULT FILM- TV-THEMESÜ!
jJr
40 TITELS, MEER DAN 2 1/2 UUR MUZIEK
Twee cd's voor de prijs van één!
20 pagina's informatie!
Dat de beleidsnotitie "Stich
ting voor Onderzoek: 1996 en
verder" niet geheel onopge
merkt bleef, werd duidelijk
toen deze stichting van de
Stichting Marketing Com
municatie vrij snel een aantal
opdrachten kreeg. Hiertoe behoorde o.a. een onderzoek naar de Bel-
Bios en haar gebruikers én een onderzoek naar de relatie senioren
en bioscoop. Beide rapporten worden binnenkort afgerond.
Tevens ontving de stichting het verzoek om de Nationale Bios-
coopdag 1996 en de ETOS 2 voor 1 zomeractie te evalueren.
Hiertoe werd samengewerkt met twee studenten van de Hogeschool
IJsselland, te weten Tom Oosterhuis en Mendel Peereboom. Het
verslag hiervan heeft u kunnen lezen in HFN nr. 11.
Hun opdracht bestond niet alleen uit het evalueren van de twee eve
nementen, maar ook uit het samenstellen van een draaiboek dat kan
worden gebruikt ter evaluering van alle toekomstige acties. Het pri
maire doel van dit draaiboek was de creatie van een praktisch hand
boek dat o.a. kan zorgen voor een uniformiteit in vraagstelling en
steekproeftrekking
Onderdeel van het draaiboek is een bioscooppanel, bestaande uit 30
bioscopen in 18 steden verspreid over heel Nederland, dat wordt
gebruikt bij de consumentgerichte onderzoeken. De 18 steden zijn
ingedeeld in de vijf Nielsen districten, zoals deze in de markt
onderzoeken vaak worden gehanteerd. Deze indeling stelt onder
zoekers in staat ook regionale verschillen boven tafel te krijgen.
Per bioscoop worden er per onderzoeksronde in totaal 25 speciaal
ontworpen enquêteformulieren verspreid onder de bioscoopbezoe
kers die deelnemen aan een actie. In totaal levert dit 750 vragen
lijsten op die vervolgens m.b.v. een statistisch softwareprogramma
worden bewerkt. In het geval van een actie waar zowel deelnemers
als niet-deelnemers gebruik van maken (bijvoorbeeld de ETOS
actie) wordt een deel van de vragenlijsten ook voorgelegd aan de
niet-deelnemers.
Een analyse van de bioscoopbezoekers alleen achte het bestuur van
de Stichting Onderzoek niet voldoende. Daarom werd besloten ook
het peilen van de opinie van de bedrijfsleiders van alle bioscopen
onderdeel te laten uitmaken van het stappenplan. De bedrijfsleiders
zijn immers degenen die samen met het personeel direct meemaken
wat er voor, tijdens en na een actie in de bioscoop gebeurd.
Na het draaiboek, en vooral de enquêteformulieren, zorgvuldig te
hebben getest werd tijdens de Nationale Bioscoopdag 1996 voor het
eerste echt gebruikt gemaakt van de nieuwe onderzoeksmethode.
De resultaten hiervan zijn inmiddels gepresenteerd aan het Bestuur
van de Stichting Marketing Communicatie.
O
Cast:
Regie:
Release:
P.ob Cohtn
fJ-J
Ari
BreniieiücLn.
Na" een enorme explosie raken de twee openingen van een grote
tunnel tussen Manhattan en New Jersey gesloten. De overleven
den proberen wanhopig een weg te vinden naar het daglicht.
VIA2CD THE CULT FILES V95.0042.20
THE PINK PANTHER
THE BLUES BROTHERS A
informatie, marketing promotie VIA 035 - 6211 255
distributie PIAS Benelux
1} rijjfnrrthwK»
,mn
CD 1 TV
CD 2 FILM
THE X-FILES TV Version
THE PRISONER
THE SAINT
DANGERMAN
RANDALL HOPKIRK
THE AVENGERS
JAS0N KING
THE PERSUADERS
BLAKE'S SEVEN
RED DWARF
DOCTOR WHO
ROBINSON CRUSOE
ALFRED HITCHCOCK PRESENTS
HAWAII 5-0
PERRY MASON
IRONSIDE
KOJAK
MISSION IMPOSSIBLE
STAR TREK
SEAQUEST DSV
BABYLON 5
THE X-FILES Complete Version
2001:ASPACEODYSSEY
EXCALIBUR
ALIEN
MAD MAX BEYOND THUNDERDOME
BODY HEAT
THE OMEN
HALLOWEEN
ASSAULT ON PRECINCT 13
BLADE RUNNER
BATMAN
SUPERMAN
THE SHADOW
THE ROCKETEER
HEAVEN'S GATE
LEGEND
SOMEWHERE IN TIME
TAXI DRIVER