GEEFT STAATSLOTEN WEG UNIEKE ACTIE VOOR ID4 IC AM! ;i 1IV1 Independence Day GS^^P Diareclame Het verkopen van diareclame wordt nogal eens onderschat. Zeker in een tijd waarin er diverse nieuwe lokale reclame-media zijn ontstaan wordt het steeds moeilijker om adverteerders te overtuigen van het feit dat diareclame in de bioscoop een heel bijzon der medium is, met een grote impact en een forced exposure die moeilijk vergelijkbaar is met andere media. Toch is de omzet van Cine-View ook in 1996 weer gestegen en de opbrengsten ervan vor men een substantieel deel van de reclame inkomsten van de bioscoopexploitanten. Wel zijn de verschillen per stad soms groot. In een aantal steden, zeker daar waar recen telijk nieuwe complexen zijn geopend, loopt diareclame goed. In een aantal andere steden is echter sprake van een teruggang. Kwaliteit Kwaliteitsverbetering is daarom een belang rijk aandachtspunt van Cine-View. Wij proberen op alle manieren de kwaliteit van de diavertoningen te optimaliseren. Enerzijds gebeurt dit door verbeterde pro ductietechnieken, anderzijds is de mede werking van (medewerkers van) de bios coopexploitanten beslist noodzakelijk. Als er een dia wordt vertoond waarvan de kwaliteit te wensen overlaat kan men ons altijd bellen zodat wij een nieuwe dia kun nen maken of andere maatregelen kunnen treffen. Ook de omstandigheden waaronder de dia's worden vertoond zijn van groot belang (tijdstip aanvang, lichtomstandig heden e.d.). Cine-View heeft dan ook de "10 GOUDEN REGELS" voor diaverto ning samengesteld en deze lijst mag in geen enkele cabine ontbreken. M I i G I R Si II N THEASSÖGIATE PÏWOKKIO FLEO raoorafi HÉ vm Verkoop 50% meer van deze banden en. wordt miljonair Een uitstekende kwaliteit is zeker nood zakelijk nu grotere, landelijke, adverteer ders steeds vaker diareclame inschakelen. In 1996 waren dit bijvoorbeeld de Konink lijke Landmacht, Riedel en Tripper. Plaatsing rond specifieke speelfilms gebeurt steeds vaker. Adverteerders bereiken hier mee een goed afgebakende doelgroep (bij voorbeeld Euro Sites die heel gericht gezin nen met kinderen wil bereiken bij grote Disney-films) of ondersteunen een actie, zoals Remia met de aktie rond Indepen- dence Day. Ook de platenmaatschappijen adverteren steeds vaker voor hun soundtracks recht streeks bij de betreffende film (Nutty Professor, Twister, Waiting to Exhale). Staatsloten Sedert enige tijd verstrekt Cine-View aan klanten die een andere klant aanbrengen een Staatslot. Deze actie willen wij gaan uitbrei den naar bioscoopmedewerkers. Iedere bioscoopmedewerker, ongeacht zijn/ haar functie, kan op een daartoe bestemd for mulier de adresgegevens invullen van een mogelijk geïnteresseerde lokale of regionale dia-adverteerder. Als hieruit een diacontract voortvloeit ontvangt de invuller een Staatslot en heeft dus een kans op 1.000.000. Formulieren kunnen bij Cine-View worden aangevraagd. Overige activiteiten Eind 1995 is Cine-View Publishing opge richt, een half-zusteronderneming van Cine- View Advertising. Zij houdt zich o.a. bezig met de exploitatie van de BIOSBAND, de BIOSDISK en het MOVIE-PACK. De BIOSDISK is in januari 1995 op een feestelijke presentatie (met Tatjana Simic) geïntroduceerd als de interactieve variant van de BIOSBAND en speelt inmiddels op alle PC's die zijn uitgerust met Windows 95 en op CD-i spelers. Ook het MOVIE-PACK is, mede dankzij een sterk verbeterde samenwerking met de platenmaatschappijen, goed van de grond gekomen. Introductie BIOSDISK met Tatjana Simic Nog meer Staatsloten Cine-View is echt van plan het aantal miljo nairs in de bioscoopbranche op te voeren. Iedere bioscoopmedewerker die een goed idee heeft om de verkoop van de BIOS BAND in zijn/haar bioscoop te verbeteren ontvangt een Staatslot als dit inderdaad het gewenste effect heeft. U stuurt of faxt het idee naar Cine-View en als in de betreffende bioscoop van BIOS BAND nr. 17 in de periode t/m 31 januari minimaal 50% meer exemplaren worden verkocht dan van nr. 16 ontvangt de inzender een Staatslot. Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom (alternatieve distributie, inzetten producten bij acties etc). Internet Om adverteerders up-to-date te kunnen informeren over dia-reclame en om consu menten te informeren over de BIOSDISK e.d. heeft Cine-View sinds kort haar eigen website. Hier worden tevens regelmatig nieuwtjes geplaatst zoals de Bioscoop Top-10 van Nederland en Amerika, nieuws over biosco pen, films etc. De belangstelling is vrij groot, zeker ook vanwege de 2-maandelijkse filmprijs vraag die via het Internet beantwoord kan worden. Bedrijven uit de branche die een wederzijd se link willen leggen kunnen contact opne men. Voor reacties op de site kunt u e-mail en naar: cineview@pi.net De site is te vinden op: www.maximus.nl/cineview. Piet Davelaar heeft ook Nederland veroverd. Het is duidelijk dat het de filmhit van 1996 is. De release van de film is met behoorlijk wat publiciteit gestart. Veel free publicity naar aanleiding van het succes van de film in het buitenland en een omvangrij ke campagne van de distributeur maar zeker niet minder belangrijk zijn de initiatieven van dé bioscoopexploitanten zelf geweest. Prijsvragen, acties en stukjes in locale kran ten hebben het publiek warm gemaakt voor de film. Het meest uniek waren wel de mara thonvoorstellingen van Wim de Bruijn van Polyfilm. Vanaf woensdagmiddag 2 oktober 13.00 uur werd de film in 5 bioscopen non- stop gedraaid en dit heeft een enorme hoe veelheid publiciteit opgeleverd. Dit initiatief werd beloond met een arrangement in het 5 sterren hotel "The Grand" in Amsterdam. Dit arrangement bevat een overnachting voor twee personen in één van de meest luxueuze en stijlvolste hotels gelegen in het hartje van Amsterdam, inclusief ontbijt en diner. Een blijk van waardering voor dit unieke en creatieve idee en een stimulans voor toekomstige initiatieven. mist t" f urn ii -tViaio tra füBom t W.AANO«i.U*S OVCKBCHt VAN ALLE K&UWë BM>SCOOP«t»S EASTI78GAB8ICLLE AfiNHMSBEWÜS ir ii mi-: i r i xt i AMSTERDAM

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1996 | | pagina 36