nale Natio JÜOSCOOP NIEUWS VAN DE STICHTING NATIONALE BIOSCOOPBON Incentives In de vorige editie van Holland Film Nieuws vertelden wij u al dat 1997 een absoluut recordjaar zou wor den. Inmiddels weten we dat 1997 ook werkelijk een ongelofelijk goed jaar is geweest. Toen op 31 decem ber het jaar werd afgesloten, had den wij voor f 11.250.000 aan bon nen verkocht. Maar liefst 37>5% meer dan in 1996! Voor de statistici onder u hebben wij de cijfers even onder de loep genomen en dit waren de belangrijkste conclu sies: - verkopen aan bioscopen zijn toegeno men met 28%; - business-to-business afzet is met 79,5% gestegen - Tijdens de Nationale Bioscoopdag en de actieweek met de bioscoopbon zijn er 445.000 bonnen van 2,50 in de markt gezet. Dat de bioscoopbon een leuk cadeau voor iedereen is wisten wij allemaal al lang, maar die boodschap begint ook steeds beter bij het publiek over te komen. Naast een groot aantal bedrij ven hebben wij ook veel verkocht aan instellingen. Het bedrijfspensioenfonds heeft alle gepensioneerden een bios coopbon cadeau gedaan. Ook het Com missariaat voor de Media, Stadsbeheer Amsterdam en de Gemeente Vlissingen, om er maar een paar te noemen, heb ben "het leukste cadeau in het donker" ontdekt. Kortom, de bon wint overal aan populariteit. f 1 miljoen plus awards De vijf bioscoopconcerns hebben voor zo'n 50% van de totale omzet gezorgd. Tijdens de afgelopen NFC Contactdag zijn de f 1 miljoen plus awards uitge reikt aan Jogchem's Theaters en de Mi- nerva Groep. Pathé Cinemas heeft in middels de magische grens van \i mil joen doorbroken en zal daarvoor uiter aard ook een award ontvangen. Zodra alle recettecijfers binnen zijn, zul len wij u informeren over de uitslag van de Incentives. Momenteel zijn wij naar verschillende manieren aan het kijken om de verkoop van bonnen door bios copen ook in 1998 verder te stimuleren. In de volgende Additioneel krijgt u hier over meer informatie. Valentijnsdag Vorig jaar zijn wij begonnen met het extra stimuleren van de verkoop van bonnen rond Valentijnsdag. Dit jaar krijgt u naast de poster die u nog kent van vorig jaar ook Boomerangkaarten in het teken van Valentijnsdag. Als uw bioscoop deel uitmaakt van het Boome- rang-circuit, dan krijgt u de kaarten via Boomerang. De overige bioscopen zul len via filmtransport van kaarten wor den voorzien. Wij hopen dat u de pos ter en de kaart zal gebruiken om Va lentijnsdag te koppelen aan bioscoop bezoek. Kado wordt Cadeau Het zal u niet ontgaan zijn dat inmid dels de spelling van onze taal weer eens is gewijzigd. De Valentijns-poster is dan ook het laatste promotiemateri aal waarop nog 'kado' staat. In 1998 zullen wij al het standaard materiaal dat u van ons kent up-daten. Enveloppen In december hebben wij van een aantal bioscopen vernomen dat zij de klant toch graag wat anders zouden willen overhandigen, dan de standaard enve lop of de 'hoezo donkere dagen' enve lop. De standaard envelop zal in de loop van dit jaar een nieuw gezicht krij gen, dat veel minder de inhoud zal ver raden dan nu het geval is. Daarnaast zijn wij ook aan het inventariseren of verkoop van speciale enveloppen haal baar is. Persoonlijke benadering Dit jaar willen wij nog meer dan voor heen van u horen wat u vindt van alles wat wij doen. In verband hiermee zou den wij graag een contactpersoon heb ben bij iedere bioscoop. Graag willen wij persoonlijk kurlnen communiceren over het een en ander. Wij realiseren ons dat er nog heel J/eel gewonnen kan worden als u en uv| collega's zich nog meer betrokken voelen bij de bios coopbon. Uw input is voor ons van groot belang. Binnenkort ook hierover meer informatie. Moiht u nu al het een en ander aan ons kwijt willen, dan kunt u een briefje of een fax naar ons stu ren. Wij horen graaglvan u. Wij willen u nogmaals bedanken voor al uw inspanningen, laten wij er samen een zeer 'special' I998 van maken. Succes! Stichting Nationale Bioscoopbon Frank Smit o o o o o n I j J'Sj ~j JJ dditïoneei A A A A A 1

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 25