Personalia Brancheberichten uu BELBIOS 0900-9363: ^*~f0,75/min NFC Marketing gaat op reis Statistieken BelBios Onlangs werd bekend dat Paulette Buenting, Manager Publicity Ad- vertising bij Warner Bros. (Holland) BV, officieel met ingang van 1 mei a.s. niet langer werkzaam zal zijn bij dit filmver huurkantoor. Wie haar zal gaan opvolgen is nog niet bekend. Ook bij Buena Vista International werd afscheid genomen van een werknemer, en wel van publiciteitsmedewerkster Ditte Papoesek. Waar Ditte thans werk zaam is, is niet bekend. Hans Schwarz heeft 1 januari jl. afscheid genomen van Films Sterren, het film programma van Veronica. Hij was als adjunct-eindredacteur samen met pre sentator/eindredacteur René Mioch de afgelopen tien jaar verantwoordelijk voor de inhoud van het programma. Per 1 januari is hij als freelancer inzet baar voor tal van activiteiten in de film- branche op het gebied van eindredactie, av-postproductie, distributie, marketing publiciteit. Samsam, Van Eeghenlaan 4, 1071 EL Amsterdam, tel.: 020-6796560, fax: 020- 6625150, e-mail: samsam@euronet.nl Frank Drost is met ingang van 1 maart jl. in dienst getre den bij Bioscoop onderneming A.F. Wolff BV als alge meen theatermana ger. Zijn loopbaan heeft in het teken gestaan van klant vriendelijke dienst verlening in de theater-horecasector. Hij is onder meer werkzaam geweest als facility manager bij het Muziektheater in Amsterdam. Dorien van de Pas en Cees van 't Hullenaar zijn onder de naam Plantsoen 10, een Organisatie- Adviesbureau gestart. Plantsoen 10 geeft marketing adviezen (o.a. communicatie, p.r.) en organiseert evenementen. Opdrachtgevers worden met name gezocht in de culturele "sector en de mediawereld. Huidige opdrachtgevers zijn onder andere het International Documentary Filmfestival Amsterdam, de gemeente Amsterdam, de NPS en het Holland Festival. Plantsoen 10 is gevestigd in de Balie, Kleine Gartmanplantsoen 10, 1017 RR AMSTERDAM en is bereikbaar onder telefoonnummer 020-5535 173, fax 020- 5535 174, e-mail plants0e@xs4all.nl Per 1 mei zal het hoofdkantoor van Pathé Cinemas gaan verhuizen naar de vierde etage van het Van Anrooy-gebouw in de Peter van Anrooystraat 7 in Amsterdam-Buitenveldert. NFC Marketing Wederom werd een NFC Contactdag door NFC Marketing aangegrepen om de aanwezigen te informeren over de plannen van de stichting. Was het tij dens de Nieuwjaarscontactdag vice- voorzitter Dirk de Lille die de toehoor ders informeerde over de op handen zijnde samenwerking met de Postbank, tijdens de Contactdag in het Luxor Theater in Hoogeveen werd de pre sentatie gehouden door Marketing Manager Luud Berings. Na zowel de Easy Blue actie als de 2 voor 1 zomer- actie uiteen te hebben gezet kondigde Luud Berings aan dat NFC Marketing landelijk een aantal bijeenkomsten zal gaan organiseren waar bioscoopex ploitanten (en hun bedrijfsleiders) meer in detail zullen worden geïnfor meerd over de acties die in aantocht zijn. Vanzelfsprekend zal dit plaatsvin den naast het reguliere informatietra ject dat doorgaans door NFC Marke ting i.v.m. acties wordt bewandeld. De bijeenkomsten zullen wellicht gecom bineerd worden met die van de Stichting Nationale Bioscoopbon die kenbaar maakte met soortgelijke plan nen rond te lopen. U ziet het NFC Marketing en de Stichting Nationale Bioscoopbonnen komen naar u toe! www.bios.nl JLJU Filminfo reservering; 24 uur per dag! In het vorig nummer van Holland Film Nieuws werd in een extra bijlage uit gebreid aandacht besteed aan de BelBios. In deze bijlage werden de fei ten en gebeurtenissen m.b.t. de BelBios voor u op een rijtje gezet. Uit reacties is gebleken dat met name het statistische gedeelte van de bijla ge niet op alle fronten even duidelijk was. Door een aantal verbeteringen is de gemiddelde gespreksduur per bel ler gedaald tot 151 seconden in '97 ten opzichte van 155 seconden in 1996. Een oplettende lezer trok naar aanleiding van deze bewering de con clusie dat het aantal seconden in 1997 met 4 afgenomen is, maar dat daaren tegen het wegvallen van het intoetsen van de postcode een winst zou bete kenen van ongeveer 6 seconden. Hieruit concludeerde hij dat de beller ongeveer 2 seconden langer verbin ding heeft met de BelBios dan voor heen. Deze beperkte reductie is te wijten aan het feit dat de verbetering in 1997 halverwege de maand augustus is doorgevoerd. De gemiddelde gespreks duur van januari tot en met juli 1997 was 183 seconden per call. Van sep tember tot en met december was dat 120 seconden. Het 'hoge' gemiddelde van 1997 werd dus veroorzaakt door de eerste helft van 1997. Wij hopen met deze uitleg een duide lijke toelichting te hebben gegeven op de statistieken van de Belbios. o

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 4