RMB Nederland B.V. slaat een nieuwe weg in! RMB Nederland B.V. zit in de lift. Sinds het voorjaar is er een aantal grote veranderingen geweest binnen RMB Nederland B.V.. Zo wist zij naast haar bestaande activiteiten, de verkoop van bioscoopreclame, de reclame- en sponsorexploitatie van Canal+ naar zich toe te trekken en werd de bedrijf stak 'RMB Events' geprofessionaliseerd. Om deze groei in goede banen te leiden, is er een aantal nieuwe werknemers met diverse know how aan getrokken. RMB Nederland B.V. is een nieuwe weg ingeslagen. Wie is RMB Nederland B.V. eigenlijk? RMB Nederland B.V. is een multi-medi- aal bedrijf waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Brussel. De hoofdactiviteit van RMB Nederland B.V. bestaat uit de exploitatie van bios coopreclame van de Nederlandse bios coopzalen. Daarnaast is RMB de Nederlandse ver tegenwoordiger van het Advertising Festival in Cannes en organiseert zij elk jaar in september voor de Neder landse markt diverse Cannes Lions ver toningen. RMB Nederland B.V. en Canal+ Per 1 september is RMB Nederland B.V. verantwoordelijk voor de exploitatie van Canal+ en de Canal+ gids. Met een geva rieerd filmaanbod, de exclusieve rechten van de KPN Telecompeti- tie, Spaanse Primera Divison, Engelse Pre mier League, maar ook de Amerikaanse bas ketbalcompetitie N.B.A. en tenniskampioen schappen US Open, gewaardeerde kinderprogramma's en kwalitatieve documentaires is Canal+ een waardevolle uitbreiding naast de huidige activiteiten van RMB Neder land B.V. Verantwoordelijk voor de advertentie-verkoop van Canal+ is Herman Ten Cate, die zijn sporen heeft verdiend als Account Manager bij het mediabureau The Media Partnership. Hij is sinds 1 september bij RMB in dienst is getreden. RMB Events Paulette Buenting was voorheen werk zaam als Advertising Publicity Ma nager bij Warner Bros. Sinds 7 sep tember is zij verantwoordelijk voor het opzetten van RMB Events. RMB Neder land B.V. wil hiermee inspelen op de behoefte aan de kant van adverteer ders en tevens de mogelijkheid bie den, om naast de traditionele commer cial op het witte doek, het unieke Umfeld van de bioscoop te gebruiken voor speciale acties en evenementen. Wie is nieuw en doet wat? Professionalisering is een doel waar binnen RMB Nederland B.V. hard aan gewerkt wordt. De afdeling 'Traffic en Techniek' vormt een belangrijke scha kel tussen de adverteerder en de uit eindelijke commercial op het witte doek. Sinds 1 augustus staat Erik Vrolijk in de startblokken als Traffic Manager. Hij is een expert op het gebied van filmtraffic en techniek. Erik komt bij Cineco vandaan en vervangt Karin van Zwijndregt die binnen RMB Nederland B.V. is doorgegroeid naar de functie van Account Manager bios coopreclame. Een tweede stap op weg naar profes sionalisering is het inzichtelijk maken van de markt van bioscoopreclame. In augustus is Michel Frank in dienst ge treden als Marketing Research Mana ger. Hij is mede verantwoordelijk voor het tariefbeleid, samenwerking met de NFC en onderzoek met bureaus en ad verteerders. Een derde stap in de richting van profes sionalisering is een eenduidig intern en extern communicatie beleid. Hiervoor is Christel Hendriks aangetrok ken. Zij was hiervoor werkzaam bij Radio 538 en brengt media know how mee. Zij zal fungeren als spin in het communicatieweb van RMB Nederland B.V. De toekomst Onder leiding van de directie, bestaande uit Rob Bout en Carel van den Heuvel, timmert RMB Nederland B.V. hard aan de weg. Samenwerking, service en professio nalisering staan hierbij voorop. Het eerste is inmiddels in praktijk gebracht door een samenwerking aan te gaan met de NFC. Het nieuwe team van RMB Nederland B.V. maakt zich op voor 1999.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 19