Personalia Brancheberichten Vrijdag 13 november: een zwarte dag voor Marketing Nederland Tijdens de vergadering van de Exploi- tantenraad van de Nederlandse Vereni ging van Bioscoopexploitanten (NVB) van 15 september jl. werd de heer Wil Ruyters gekozen tot nieuwe voorzitter van de NVB. Deze functie werd vacant nadat voormalig voorzitter, de heer Jan van Dommelen, door de Federatieraad was gekozen tot voorzitter van de NFC waardoor hij zijn functie als voor zitter van de NVB moest neerleggen. Bij de opening van het Nederlands Film Festival in Utrecht werden produ cent Laurens Geels, regisseur/produ cent Dick Maas en regisseur Mike van Diem door Staatssecretaris Van der Ploeg verrast toen zij werden gerid derd. Laurens Geels en Dick Maas wer den benoemd tot Ridders in de Orde van Oranje Nassau. Mike van Diem werd benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Paul Verstraeten, tot voor kort Hoofd van de Afdeling Communicatie Marketing van het International Film Festival Rotterdam, heeft m.i.v. 1 okto ber jl. de festivalorganisatie verlaten. Zijn functie wordt overgenomen door Voormalig voorzitter van de NVB j. van Dommelen feliciteert l/l/. Ruyters met zijn benoeming. Charlie Janszen die sinds vijf jaar bij het festival werkzaam is als assistent van de directie en als coördinator voor de sponsoring en gastenservice. Juliette Jansen, voorheen werkzaam bij Argus Film, neemt de taken over als perschef en zal daarnaast ook de alge hele coördinatie en publiciteit verzor gen van de distributie- en educatieve projecten. Ido Abraham, die eerder werkte bij Cinemien, is de nieuwe vaste kracht voor de coördinatie van de CineMart-activiteiten en de interna tionale PR-activiteiten van het festival. Begin vorige maand heeft de heer Hank Jurrissen afscheid genomen van zijn collega's bij N.V. Fibrocit. De heer Jurrissen was meer dan 12 jaar actief bij het bedrijf. Als zijn opvolger is de heer J.J.M. Mayer aangesteld. Hij is te bereiken op het volgende adres: J.J.M. Mayer Fazant 54 - 3299 BS MAASDAM Tel. 078-6762598 Fax 078-6762989 RECTIFICATIE Bij de foto's bij het artikel "Moet pro ductie het middelpunt zijn van het Europese filmbeleid?" in H.F.N, num mer 23 op pagina 13 is per ongeluk vergeten de naam te vermelden van de fotograaf. Dat moet zijn Wim Kluvers. NFC Marketing De bioscoop is een populair medium, niet alleen bij de bezoekers - getuige het stijgende bezoek van de afgelopen jaren- maar ook bij het bedrijfsleven. Daar ziet men in de bioscoop een uit stekend middel om specifieke doel groepen te bereiken. Omdat het aantal acties dat dit jaar door de Nederlandse bioscopen heen waait net zo groot lijkt als het aantal organisatoren van die acties, vond NFC Marketing het ver standig om enige structuur aan te brengen. Daartoe lanceerde zij het idee om een speciale marketingdag te orga niseren bedoeld voor reclamebureaus en grote adverteerders. Die dag vindt plaats op vrijdag de 13e november. Het doel van de bijeenkomst is om bedrijven en (reclame)bureaus een her kenbaar aanspreekpunt te kunnen bie den voor samenwerking met het film en bioscoopbedrijf. Daarnaast wordt getracht de mogelijkheden en onmo gelijkheden van samenwerkingsprojec ten in kaart te brengen, of dat nu op landelijk, regionaal of lokaal niveau is. De Stichting Nationale Bioscoopbon, RMB Nederland en Cine-View Adver- tising konden zich uitstekend vinden in deze doelstelling. Het resultaat van deze eensgezindheid is een speciale marketingdag bedoeld voor adverteer ders en reclamebureaus. Omdat de grote adverteerders en recla mebureaus vaak worden overstelpt met folders, brochures, magazines en uitnodigingen werd gekozen voor een uitdagende uitnodigingscampagne. Die moet de vertegenwoordigers verleiden om vrijdag 13 november in hun agen da vrij te houden om in Pathé

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 4