SPECIALISTEN IN DE FILM, VIDEO, TV THEATER WERELD IT'S TIME FORACTION! TEL.: 020 - 653 3519 FAX: 020 - 653 3652. rr ACTION FREIGHT B.V. - KRUISWEG 387-391 - 1437 CH ROZENBURG. WERELDWIJDE DIENSTVERLENING PER VLIEGTUIG KOERIER DAGELIJKSE EIGEN DIENST OP BRUSSEL, PARIJS LONDON I IMPORT - EXPORT - TRANSIT - OPSLAG - DISTRIBUTIE - VERPAKKEN I Actiedagen Nationale Bioscoopdag 1999 en de Verkiezing Beste Bioscoop films 1998 Schouwburgplein in Rotterdam een bezoek te brengen aan de bijzondere dag voor Marketing Nederland. In het volgende nummer van Holland Film Nieuws zal een verslag van de dag terug te vinden zijn. Het einde van het jaar nadert en daar mee ook de welbekende feestdagen. Dat betekent dat NFC Marketing de exploitanten in Nederland weer de middelen in handen wil geven om het publiek op die dagen dat zij wellicht liever thuis zitten, toch naar de bios coop te krijgen. Dan gaat het vooral om 5 december, 31 december en 1 januari. Sinds enige tijd zijn die dagen bij NFC Marketing - en hopelijk ook bij u - bekend als de zogeheten actieda gen. Het zijn de dagen waarop het publiek bij de bioscopen die aan deze (actie)dagen wensen deel te nemen, voor slechts f 7,50 naar de film kan. Jaar na jaar heeft NFC Marketing aan exploitanten speciaal postermateriaal beschikbaar gesteld. Maar omdat niet alle exploitanten aan de actiedagen meedoen - hoewel het aantal wel stij gende is - en niet alle exploitanten op alle dagen meedoen, heeft NFC Marketing dit jaar nieuw materiaal laten ontwikkelen. Dit materiaal houdt meer dan in voorgaande jaren reke ning met de individuele exploitant. Het materiaal is afgestemd op elke actiedag hetgeen betekent dat een exploitant die bijvoorbeeld alleen aan de 5 december en januari actiedag wenst mee te doen, dat ook op die manier kan communiceren met zijn klanten. Momenteel is NFC Marketing al bezig met de organisatie van de Nationale Bioscoopdag 1999 en de daaraan gekoppelde Verkiezing van de Beste Bioscoopfilms 1998. Bij de voorberei ding van dergelijke grootschalige pro jecten komt immers heel wat kijken. Daarbij komt dat uit de evaluatie is gebleken dat er exploitanten zijn voor wie geldt dat de Nationale Bioscoop dag zo langzamerhand ten onder gaat aan zijn eigen succes. NFC Marketing vindt het van groot belang dat de geluiden uit de bioscopen in de vorm van suggesties en tips worden gebruikt om de bioscoopdag te verbe teren. Dat betekent dat het actieme chanisme zoals men dat nu kent wordt omgebouwd. De dag zal zich minder richten op de "koopjesjagers" en meer op mensen die een keer getrakteerd moeten worden op een goede bios coopervaring. De sponsor van de bios coopdag (met wie de onderhandelin gen momenteel plaatsvinden) zal juist heel veel bezoekers op die dag in de bioscoop willen hebben. Getracht zal moeten worden deze twee doelstelling en op een goede manier samen te brengen. Een middel dat NFC Marketing daarbij zeer wel van pas komt is de Verkiezing van de Beste Bioscoopfilms. Dit jaar werden de winnende films van die ver kiezing tegen het tarief van de bios coopdag, de welbekende 5,-, ver toond op de zondag volgend op de bioscoopdag óf op de bioscoopdag zelf. Door de deelname van exploi tanten aan die "verkiezingsdag" fors te verhogen kan het totaal aantal bezoekers van de bioscoopdag en de dag van de winnende films gelijk zijn zonder dat de kwaliteit van de indivi duele dagen in het gedrang komt. Zodra er meer informatie beschikbaar is leest u daarover in Holland Film Nieuws. Professionals in kwaliteit, flexibiliteit, betrouwbaarheid snelheid! L_ 'It/M} 'J o I

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 5