CITROEN PROMOOT ZICH ZELF EN DE BIOSCOOPFILM CD cc Q GO OQ O Z O 0. W QC W RUIME KEUZE IN ZITCOMFORT ROMA Roma Boxmeer Waren Citroen en film al nauw met elkaar verbon den, vanaf volgend jaar zal het prominente auto merk zich nadrukkelijker dan ooit met films gaan bezig houden. En veel meer dan de afgelopen jaren zullen de bioscoopexploitanten en -bezoekers merken dat Citroen het filmhart op de juiste plaats heeft. In samenwerking met Cine- View Advertising heeft Citroen haar eerste slag op de bioscoop- markt al geslagen. Vanaf janu ari 1999 is elke dag in 250 zalen de Citroen Film Top 10 te zien, de officiële top 10 van de best bezochte films per week. Iedere donderdag wordt deze top 10 vernieuwd, waardoor de bioscoopbezoekers wekelijks up- to-date worden gehouden over de best bezochte films. "In Nederland zijn veel mensen verzot op lijstjes, records en dat soort dingen. Met de Citroen Film Top 10 springen wij in op die behoefte en geven wij de bioscoopbezoeker een goed beeld van welke films 'hot' zijn, en dus een bezoek waard. Wij verbinden onze naam aan een uiting die door het overgrote deel van de bioscoopbezoekers als interessant en sympathiek zal worden ervaren. Hiermee denken wij ons imago te kun nen ondersteunen en we berei ken een enorm aantal men sen", leggen Ingrid Schipper en Ingo Heijnen, respectievelijk manager marketingcommuni catie en manager public rela tions van Citroen Nederland de keuze voor de Film Top 10 uit. Jaarcontract De Citroen Film Top 10 wordt samengesteld op basis van de recettegegevens die door de NFC worden verzameld. Iedere dinsdag ontvangt Cine-View die gegevens en zet ze vervol gens om in dia's, die van don derdag tot en met woensdag in de bioscoop te zien zijn. "We hebben een jaarcontract met Citroen afgesloten. Een jaar lang zal deze handeling zich dus elke week herhalen. De Citroen Film Top 10 is een prachtig voorbeeld van de mogelijkheden die dia-reclame biedt en wij zullen dit dan ook als showcase gebruiken om andere partijen van het nut van dia-reclame te overtuigen", zegt Piet Davelaar van Cine-View. Ook filmtip Onderdeel van de Citroen Film Top 10, en daarmee in feite een service aan de bioscoopbezoe ker, is de Filmtip van de Week. Deze filmtip is ook te zien op de dia van de Citroen Film Top 10. In de foyers van de bioscopen zijn folders op A5 formaat te vinden waarop vier filmtips van de week staan, met een korte beschrijving. Deze folders worden elke maand ver nieuwd", aldus Ingrid Schipper. "Verder zijn we bezig om de Film Top 10 in radio en televisie pro gramma's te krij gen". De Film Top 10 en de Filmtip van de Week zijn twee pijlers van het nieuwe film- beleid van Citroen. Heijnen: "We hebben besloten om via het medium film onze naamsbe kendheid op te schroeven, ons imago te versterken en nieuwe klanten aan ons te binden, respectievelijk de loyaliteit van de huidige klanten te vergroten. Uit onderzoek blijkt dat Citroen en film goed bij elkaar passen. De merkwaarden van Citroen sluiten goed aan bij de emoties die de filmwereld in z'n geheel bij mensen oproept. Daarom zijn wij niet alleen zeer prominent aanwezig op het doek, maar bijvoorbeeld ook tij dens de grote filmfestivals in Nederland (Rotterdam en Utrecht), en zullen wij onze Groot assortiment bioscoopstoelen in diverse uitvoeringen. Roma verzorgt de gehele inrichting ook de foyer. Boxmeer Postbus 197, 5830 AD Boxmeer Tel. 0485-574154. Fax 0485-576035. 3 5 O O O O

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 29