z o o o 5 u z o z Stilte voor de storm?! Bedankt?-» Goed gedaan? -I Cfi Q. Het lijkt wellicht even stil rond de Nationale Bioscoopbon, nu de zomer- prijsvraag er weer op zit. Helemaal stil is het echter niet. Zeker niet buiten de bioscoop. door Frank Smit male Natio UOSCOOP iON pkffffinal TOOSCOOP WINNAAR DVD VAN"ABELTJE" BEKEND ADVERTEERDERS HOLLAND FILM NIEUWS ZAL VERSCHIJ NEN OP: Vanaf begin dit jaar is de Nationale Bioscoopbon verbon den aan het filmnieuws op Radio 538.Vanaf medio juli is Citroen de sponsor geworden van dit programmaonderdeel en dat heeft geresulteerd in nog meer exposure voor de Nationale Bioscoopbon, die in alle commercials voor het film nieuws wordt genoemd. Op onder andere TMF, Radio 2 en Radio 3 worden regelmatig bios- verlies, deze markt is namelijk met maar liefst 70% gestegen. Op de helft van het jaar lopen wij in totaal 2% voor op vorig jaar. De belangrijkste conclusies die wij uit deze cijfers trekken zijn: 1wij zijn minder afhankelijk van de ontwikkeling van het bioscoop bezoek dan voor 1995; 2) om onze groeidoelstelling te kunnen verwezenlijken moeten wij absoluut nieuwe verkoopka- n te wisselen bij alle Nederlandse bioscopen. 7 Dagen per week, 365 dagen per jaar. o 5 o o h h coopbonnen weggeven wat ook de nodige aandacht voor de bon oplevert. Wellicht bent u ons al tegengekomen op de filmagen da's van onder andere Amsterdam en Rotterdam. Onze laatste Sky Radio Boomerang actie is wederom zeer succesvol geweest en zal later dit jaar absoluut worden herhaald. In de komende maanden zullen wij meer van ons laten horen bui ten de bioscoop. Halverwege 1999 Het eerste half jaar van 1999 geeft een voor ons nieuw beeld, namelijk een stagnatie van de groei. De bioscopen hebben in de eerste zes maanden van dit jaar 14,5% minder bonnen ver kocht dan in dezelfde periode in 1998. Onze business-to-busi- ness verkopen compenseren dit nalen hebben. Wij hopen dat de bioscoopex ploitanten zich juist nu realise ren dat de Nationale Bioscoopbon extra bezoekers naar de bioscopen trekt en dat een investering in de promotie op lokaal niveau rendement zal opleveren. Zet u schrap In september kunt u van ons de eerder aangekondigde presenta tie van ons grote najaarsoffen sief verwachten, inclusief de evolutie van onze huisstijl. Ook dan krijgt u meer nieuws over onze voorgenomen uitbreiding van de distributie. Meer tijd willen wij op dit moment niet van u opeisen, maar wees gerust: dit is de stilte voor de storm! Te koop en in ie wisselen bij alle Nederlandse bioscopen. 7 Dagen per «eek. 365 dagen per jaar. Naar aanleiding van de release van de DVD van "Abeltje" stelde HFN de door Burny Bos en Ricky van Gastel gesigneerde DVD beschikbaar als men kon vertellen in hoe veel films Ricky van Gastel speelde voor "Abeltje". Er kwa men diverse reacties op de redactie binnen. Slimme lezers zochten het antwoord op in een van de artikelen over "Abeltje" in een oud nummer van HFN. Het antwoord was in ieder geval: vijf films ("Karakter", "De jongen die niet meer praatte", "De verstekeling", "Wodan" en "Billy"). De win naar van de prijsvraag is Bas Westerman uit Amsterdam. Van harte gefeliciteerd! De DVD wordt zo snel mogelijk opgestuurd. Action Freight BV. pag. 5 Cinemare/ Movie Palace pag. 18 Film by the Sea pag. 8 Huizenga Nederland pag. 39 Jimmy Products pag. 33 Moonlight Films pag. 2 Nederlands Film Festival pag. 26 RCV Film Distribution pag. 6 St. Nationale Bioscoopbon achterz. U.I.P (Netherlands) cover 14 oktober (deadline: 22 september) 23 december (deadline: 1 december) 3 2

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 30