o o LET'S END THE YEAR WITIA BANG! Past in elke schoen! Hé lekker beest, I m o. y m o m Ook te koop bij aoN O De Stichting Nationale Bioscoopbon boekt nrdjaar Adverteerders ui j Z Inale 1T0SC00P J.J te doen op oktober? *5»ti GROLSCH KOMT MET MAANDAG PREVIEW James Bond zei in een van z'n films: "I like to end things with a bang!". Nu de meest succesvolle geheimagent zeer waarschijnlijk weer op een special edition bioscoopbon zal prijken, lijkt het ons niet meer dan gepast om onder dit motto het veertigste jaar van de Nationale Bioscoopbon af te sluiten. Het laatste kwartaal is inmiddels aangebroken en met nieuwe verkooppunten en nieuw promotiemateriaal zijn wij klaar voor een fantastische eindsprint. 1999 zal met uw hulp de boeken in gaan als recordjaar! door F. Smit NATIONALE BIOSCOOPBON MAAKT VAKANTIE COMPLEET ■fiP O Ook te koop bij VVV Net voor het begin van de 21ste eeuw zijn wij een nieuw tijdperk in gegaan. In de afgelopen 40 jaar waren de bioscopen ons enige verkoopkanaal. Lokaal werden weliswaar al via detail listen bonnen verkocht en bij een klein aantal VW's was onze bon ook al een aantal jaren ver krijgbaar, maar vanaf 1 septem ber jongstleden is de Nationale Bioscoopbon bij het merendeel van de VW's te koop. Uiteindelijk zal onze bon door alle grote VW's (170) verkocht gaan worden en door het merendeel van de kleine VW's (130). In feite betekent dit dat het aantal verkooppunten in één klap ruim verdubbeld is. Dit is de eerste stap op weg naar de realisatie van onze ambitieuze groeidoelstelling. Binnen de bioscopen zullen wij in eerste instantie met behulp van raam- stickers, dia's en 35 mm com mercials de bezoekers attende ren op ons nieuwe verkoopka naal. De VW's zullen door mid del van posters, toonbankdis plays en raamstickers kenbaar maken dat zij de bioscoopbon verkopen. Ook zullen zij onze bon meenemen in een aantal van hun advertenties en mailin gen. Wij zijn zeer verheugd over deze samenwerking en verwach ten tienduizenden extra bonnen te verkopen in de laatste maan den van het jaar. Dat betekent voor de bioscopen dus nog meer extra bezoekers. Aanpassing huisstijl Tijdens de NFC Contactdag van 7 september jongstleden is de aanpassing op onze huisstijl gepresenteerd. Daarnaast werd een promotiemateriaal-pro gramma onthuld dat loopt tot zomer 2000. Door middel van het regelmatig updaten van het promotiemateriaal wordt de bioscoopbezoeker steeds opnieuw geprikkeld. Wij kun nen het niet vaak genoeg zeg gen: het succes van de bioscoop bon wordt in grote mate bepaald door de manier waarop De Kommissie Kinderkampen Rotterdam kreeg van de Stichting Nationale Bioscoopbon een aantal bioscoopbon nen voor een zomerkinderkamp. Het kamp werd georgani seerd voor kinderen waarvan de ouders of verzorgers zelf niet de middelen hebben om op vakantie te gaan. Om extra dingen te kunnen doen moet de stichting beroep doen op bedrijven en instellingen. Op de foto de groep jongeren die de bioscoopbon en een t-shirt ontving. Het leukste cadeau in het donker.. Poster (voorlopig) exclusief voor de VW's. 0 O O L' Het leukste cadeau in het donker.. Raamsticker voor de bioscopen. Poster met nieuw T Sinterklaas thema. Nationale Bioscoopbon: het leukste cadeau in het donk het promotiemateriaal in de bioscopen wordt gebruikt. De eerste worp van het nieuwe materiaal is inmiddels in alle bioscopen aanwezig. Medio november komt het tweede pak ket met een nieuwe filmblik- poster, een Sinterklaas-poster en special editions-posters. Actie Sky Radio Boomerang Voor de derde keer dit jaar heb ben wij in samenwerking met Sky Radio en Boomerang een actie gedaan. Deze keer hebben wij Dierendag als kapstok gebruikt. De kaart (die hier naast staat afgebeeld) was snel uit de Schoolcard rekjes verdwe nen en de internetsite van Sky Radio werd weer goed bezocht. De actie werd gecommuniceerd door middel van 160.000 Boomerangkaarten en 43 spots op Sky Radio. Business-to-business verkopen De verkopen in de business-to- business markt nemen nog steeds toe. In het laatste kwar taal zullen wij een business-to- business campagne voeren. Wij zullen de bioscopen ook voor zien van materiaal om hun zakelijke relaties te bewegen bonnen aan te schaffen. Een A4 flyer en een begeleiden de brief, die door iedere bios coop op eigen papier dient te worden overgenomen, zal hier zeker toe bijdragen. Nogmaals: Let's end things with a bang! N.B. Een ordinaire sales pitch mag wel eens. Het leukste cadeau in het donker past in iedere schoen en onder iedere boom. U heeft een band met het film- en bioscoopbe drijf anders zou u dit niet lezen. Over de magie van de bioscoop hoeven wij u niets te vertellen. Doe die magie nou ook zelf eens een ander cadeau! Boomerangkaart voor de Dierendagactie met Sky Radio Action Freight B.V. pagina 5 Buena Vista International (Netherlands) B.V. pagina 12 Harrison Kagenaar pagina 16 Huizenga Nederland pagina 43 Stichting Nationale Bioscoopbon achterzijde United International Pictures (Netherlands) cover Warner Bros. (Holland) B.V. pagina 6 Tot en met zes december organiseren Pathé en Minerva in samenwerking met de bierbrouwer uit Enschede de Grolsch Maandag Preview. Iedere maandagavond draaien in de bioscopen Rembrandt Arnhem, Pathé Groningen, Minerva Maastricht en Pathé Schouwburgplein Rotterdam voorpremières van diverse topfilms. Het verschil met de welbekende sneak previews is dat de titels vooraf bekend zijn. Fans die wachten op een nieuwe film van hun idool kunnen die nu vóór de landelijke première gaan bekijken. 3 2 3 3

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 31