o u COMMUNICATIE, COMMUNICATIE, COMMUNICATIE... W ED Uit een onderzoekje dat wij vorig jaar hebben gedaan bleek dat de bioscopen die de bioscoopbon goed onder de aandacht van hun bezoekers brachten, een hogere gemiddelde omzet bioscoopbonnen per bezoeker hadden dan bioscopen die de bon slecht communiceerden. Daarom hebben wij het deze keer alleen over communicatie. .■.■l!|ï--' door: F. Smit Sneak Preview Binnenkort zal de Nationale Bioscoopbon de Sneak Preview gaan sponsoren. 'Waarom?' vraagt u zich wellicht af. De Sneak Preview is een unieke voorstelling waar vele bezoekers iedere week weer opnieuw naar uitkijken. Graag willen wij de bioscoopbon associëren met wel- Dinsdagavond 21,30 uur. Entree 10,= licht de leukste voorstelling die er is. Wij hebben een huisstijl ont wikkeld, die past in de sfeer van de Sneak Preview. Alle bioscopen die een Sneak Preview hebben, kunnen een aantal posters bestel len, met daarop hun eigen infor matie. Wanneer dit een succes blijkt zullen wij ook een dia of een 35mm intro ontwikkelen. Zo zijn wij gekoppeld aan de Sneak Preview en weer meer zichtbaar in deze bioscopen. Vorig jaar heeft bioscoopexploi tant A. Abeln een test gedaan met het weggeven van bonnen van 2,50 aan bezoekers van de Sneak Preview. (Dit volgens het systeem dat ook bij de Nationale Bioscoopdagen wordt gebruikt.) De bonnen konden alleen worden ingewisseld bij reguliere voorstellingen. Deze actie werd zeer gewaardeerd door de klanten en hielp mee aan het genereren van her- bezoek. Vanaf heden stellen wij de bioscopen met een Sneak Preview in staat om bonnen van 2,50 te bestellen voor dit doel. Op de poster kan dit wor den vermeld. Uiteraard beslist iedere exploitant of hij bij de Sneak Preview bonnen weg geeft. Etaleur Eind vorig jaar hebben wij een test gedaan met een etaleur. De resultaten hiervan waren zeer bemoedigend. De bioscoopbon was uiteraard goed aanwezig in de betreffende bioscopen na het bezoek van de etaleur. De bios coopmedewerkers kregen ook wat instructies en tips, onder andere waarom bepaalde pos ters op bepaalde plekken beter tot hun recht komen. Tijdens de onlangs gehouden regioda gen werd door een groot deel van de exploitanten positief gereageerd op de mogelijkheid om een etaleur in te schakelen. Medio dit jaar willen wij alle bioscopen in de gelegenheid stellen om tegen een zeer gerin ge vergoeding (de Stichting Nationale Bioscoopbon zal het grootste deel van de kosten voor haar rekening nemen) hun bioscoop in overleg met een etaleur aan te kleden met promotiemateriaal van de bios coopbon. ANF theaters Speciaal voor de ANF theaters hebben wij een poster en dia laten ontwikkelen om aan te geven dat de Nationale Bioscoopbon zowel te koop als in te leveren is bij deze theaters. Wij verwachten dit jaar een sterke groei te kunnen realise ren bij de ANF-leden. 35 mm commercials Vanaf 6 april draait er weer een nieuwe commercial in alle bioscopen. Dit is alweer de vijf de commercial die door studen ten van de Nederlandse Film en Televisie Academie is gepro duceerd. Wij zijn zeer verheugd met de resultaten tot nu toe. Voor de studenten is deze samenwerking een unieke kans om niet alleen op 35 mm te draaien, maar ook nog eens in alle bioscoopzalen te zien te zijn. Wij zijn er trots op dat Bart Timmer Roos Smit (Locker 1 2), David Lammers Iris Otten (Sint Kerst Nieuwjaar) en Vargo Bawits Floor Onrust hun bioscoopdebuut hebben gemaakt met de Nationale Bioscoopbon. Het zal ons niets verbazen als zij en hun crews in de komende jaren Kalveren, Beren en wellicht Oscars gaan verzamelen. Op dit moment zijn wij bezig met de voorberei dingen voor de volgende reeks commercials. 2 2 mm'

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 20