PRESENTATIE FILM JAARBOEK 2000 aa Nationale BioscooDbon: het leukste cadeau in he leukste cadeau in het donker' door een politiemobilo- foon wordt geroe pen is het verhaal in één keer duide lijk en af. Uiteindelijk is het veel sterker geworden dan wanneer het logo en de voice-over er achteraan geplakt was." Geluid Koen: "Marco Sound heeft een belangrijke rol gespeeld. Wij hebben geprobeerd duidelijk te maken wat voor geluid wij er zelfbij in gedachte hadden." Marijn: "Stephan Bakker van Marco Sound hebben wij een real edit gegeven waar nog niet alles in zat. Hij is daar geluiden bij gaan zoeken." Koen: "Daarnaast heeft een vriend van Stephan een jaren '70 stijl achtervolgingsmuziekje gecom poneerd." Peter: "Ook Marco Sound heeft niets in rekening gebracht voor hun inbreng." Koen: "Wij hebben de beelden op 2K bioscoopresolutie op de computer afgewerkt. Video is 720 pixels breed, bioscoop is 2048 pixels breed. Je hebt dus veel meer informatie omdat je anders dikke pixels ziet en blok ken. Daarna is het uitgeschoten op film, daar hebben wij een filmrecorder voor." Van het geluid moest een Dolby mix gemaakt worden. Koen: "Wij hebben de hele geluidstrack in stukjes meegenomen naar Meta Sound. Losse helikopters, een stampvoetend monster, een gil lend meisje. Alles moet los zodat je de geluiden kan verde len over de boxen. In een paar uurtjes was de mix af." Koen: "Het negatief moest ontwikkeld worden en het geluid eronder gezet." Marijn: "Na de derde answer print waren wij pas tevreden. Vervolgens zijn de kopieën gedupliceerd en is de commercial nu te zien in de bioscoop. Een vervolg? Frank: "Ik ben erg blij dat jullie dit hebben willen doen, want dit hadden wij ons nooit kun nen veroorloven. Ik weet niet wat de prijs was geweest, maar het ligt zeker ver boven ons budget. Peter: "Wij hebben de Stichting Nationale Bioscoopbon voor een paar ton gesponsord. Het zijn puur man uren." Frank: "Daarnaast heb ben jullie ook nog eens meer dan 1.000 bioscoopbonnen bij ons gekocht om naar relaties te sturen.". Peter: "Dat heeft een commerciële waarde. Het heeft alleen maar impact als je aan geeft dat Condor die commer cial gemaakt heeft." Koen: "Wij willen graag een vervolg maken. De vraag is of ons schema het toelaat. Wij hebben het er al met Rob Meddens (directeur/eigenaar Condor) en Peter over gehad en die vinden het alleen maar leuk. Het wordt wellicht een vervolg, maar dat hoeft niet." Marijn: "Er moet iets raars te bedenken zijn rond een andere klassieke film. De volgende wordt in ieder geval nog veel mooier en beter, daar zijn wij van overtuigd." Frank Smit is commercieel manager van de Stichting Nationale Bioscoopbon NFC LEDEN KUNNEN HET JAARBOEK WEER MET KORTING BESTELLEN Stuur de bon °P of fax deze Op zondag 6 mei aanstaan de zal het Filmjaarboek 2000 worden gepresenteerd in het Filmtheater LUX in Nijmegen. Diezelfde middag vindt daar ook de Nationale Filmquiz plaats. Professionele en publieks- teams zullen elkaar bestrij den op het gebied van film- kennis, nadat eerst het Filmjaarboek 2000 officieel is gepresenteerd. Het jaarboek wordt voor de zesde keer in de nieuwe verschijningsvorm uitge geven. Natuurlijk bevat de editie ook deze keer weer uitgebreide cast- en creditgegevens en een korte inhoudsbeschrijving van alle in het betreffende jaar uitge brachte films. Nieuw is dat ook de screen ratio (de verhouding lengte-breedte) van alle films wordt vermeld. In samenwerking met Uitgeverij International Theatre Film Books en Stichting Filmuitgaven stelt de NFC ook dit jaar haar leden weer in de gelegenheid het jaarboek tegen een gereduceerde prijs te bestellen. Het boek kost 32,50 exclusief verzendkosten. Er komt vijf gulden bij voor de verzending. Het enige wat u hoeft te doen om het boek te kunnen ontvangen is de onder staande bon invullen. Vergeet vooral uw handtekening niet. NFC t.a.v. Filmjaarboek 2000 Postbus 75048 1070 AA AMSTERDAM Faxnummer: 020-6750398 U krijgt het Filmjaarboek 2000 dan zo spoedig mogelijk na ver schijning toegestuurd BESTELBON VOOR FILMJAARBOEK 2000 Bedrijf: Naam: Postadres: Postcode: Woonplaats:. Hierbij machtig ik NFC Marketing te Amsterdam om eenmalig (bedrag is aantal boeken x - plus - verzendkosten per boek) ,- van bank-/girorekeningte (plaatsnaam in vullen) af te schrijven onder vermelding van Filmjaarboek 2000. Naam: Datum: Handtekening: 1 4

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2001 | | pagina 13