z o z o Z Li KORT NIEUWS VAN BIO-KINDERREVALIDATIE Door Fred de Haas I Film House. Velen zijn reeds naar huis. Een aantal journalis ten heeft eindelijk een beetje tijd en komt langs. Zij blijven vaak tot de prijsuitreiking op zondagavond om daarvan direct verslag te kunnen doen voor de maandagkranten. In de middag krijgen we bezoek van een delegatie van de Grolsch-top, die ook wel eens wilden zien wat er waar was van alle enthousiaste verhalen van vorig jaar. Vrijdagavond is tradi tioneel de avond van het Moving Pictures feest. We heb ben alle medewerkers beloofd dat ze dat moeten meemaken. 19 mei Zaterdagmorgen zitten we plot seling met de gebakken peren als een feestganger zich heeft verslapen waardoor de directie van Indies Filmdistributie niet op tijd werd opgehaald en zodoende hun vliegtuig misten. Het is de eerste keer dat er met de carservice echt iets mis is gegaan. Ik heb behoorlijk de pest in. 20 mei Vandaag houden we de tent dicht, de hulptroepen uit Vlissingen zijn vertrokken met een wat minder volle auto dan op de heenweg en ook Ad Weststrate vertrekt weer naar huis. Ik begin samen met de teruggekomen Grolsch-mannen wat op te ruimen en uit te zoe ken. We mogen pas echt inpak ken op maandagmorgen omdat dan de vrachtwagen weer voor de deur kan komen. 21 mei Maandagmorgen stort het van de regen uit een zwaar onweer met als gevolg dat er in de stro mende regen moet worden inge pakt. Cannes is in de regen een trieste bedoening. Op maandag 21 mei om 13.30 uur rijden we samen Cannes uit na een geslaagde operatie. Iedereen, sponsors, supporters en gasten, bedankt voor jullie aanwezigheid, medewerking en betrokkenheid bij Holland Film House 2001. Tot volgend jaar! De commissaris van de koningin van Zeeland, de heer W. van Gelder, geeft het startsein voor Film by the Sea in Vlissingen Veiling RCV heeft als eerste het initia tief genomen om, gebruik makend van Internet, fondsen te werven voor Bio. Aansluitend aan de goede ont vangst van hun film "Ik ook van jou" van Ruud van Hemert, werden posters en een aantal kledingstukken uit de film per veiling aan de fans aangeboden. De reactie van het publiek op dit nieuwe idee was goed, de volgende artikelen werden verkocht: partydress 585,-, glitterschoenen 275,-, het hesje 560,-, schoudertasje 660,-, Parijse schoenen 255,-, twee posters 205,- en een keer 202,- De totale opbrengst van deze veiling voor Bio komt uit op een bedrag van 2.947,-. Wij willen langs deze weg directie en medewerkers van RCV hartelijk bedanken voor dit originele initiatief. Koninginnedag Op initiatief van Warner Bros. verkocht een aantal filmdistri buteurs op de Amsterdamse vrijmarkt tijdens Koninginne dag filmartikelen ten bate van Bio-Kinderrevaldiatie. De belangstelling bleek bijzonder groot. De verkoop leverde 1.200 op. Dit bedrag zal wor den gebruikt in het kader van het project Bio- Communications. Zomercollecte Van 12 juli tot 9 augustus gaat de zomercollecte weer van start. Ter gelegenheid van de start van de nieuwe Bio website, www.bio-kinderrevalidatie.nl, ontvangt iedere deelnemende bioscoop minstens een muis matje met daarop de Bio websi te homepage. Voor de liefheb bers zijn er muismatten bij te bestellen. De afgelopen kerstcollecte heeft ongeveer 150.000,- opge bracht. Het is helaas onvermij delijk om hier 'ongeveer' te moeten gebruiken Dit is het gevolg van het feit dat wij nog steeds collectebussen uit de bioscopen moeten terugkrijgen! Met sommige deelnemers blijft de communicatie over het ophalen van de bussen moei zaam verlopen. Misschien is het mogelijk om even extra aandacht te besteden aan de afwerking, het laten ophalen van de bussen. Bio Bulletin Er is een nieuw communicatie project in ontwikkeling, dat binnenkort bij iedereen die bij de Stichting Bio-Kinderrevali- datie betrokken is op de mat zal vallen. Het Bio Bulletin wordt de nieuwsbrief waarin vier keer per jaar kort verslag wordt gedaan over alle activi teiten van Bio. Alle sponsors, vrijwilligers, bioscopen en andere belangstellenden wor den op deze manier beter op de hoogte gehouden van de dage lijkse activiteiten. Bio Bulletin is de aanvulling en toelichting op de website www.bio-kinder- revalidatie.nl. Fred de Haas is PR- en communicatie manager van de Stichting Bio- KinderrevaMdatie 3 3

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2001 | | pagina 27