In de Spotlight Ook deze films seef je cadeau... ^iitout ®@@müJI» Nationale Bioscoopbon De meest belangrijke maanden voor de bioscoopbon staan weer voor de deur. Op alle fronten zullen wij de bioscoopbon in de spotlight zetten. Wij verwachten ook weer veel inzet van de bioscopen en filmtheaters. Door Frank Smit Bioscopen De komende maanden zullen er weer veel bezoekers komen die niet al te vaak naar de bioscoop gaan. Deze bezoekers moeten natuurlijk de beste ervaring krijgen, zodat ze sneller terug komen. Ook moeten ze goed warm gemaakt worden voor de bioscoopbon. Aan promotiemateriaal zal het de bios copen ook dit jaar weer niet ontbre ken. Uiteraard bepaalt de bioscoop zelf de zichtbaarheid van de bon. Commitment op dit vlak vertaalt zich direct in verkopen! Daarvoor is uiteraard voldoende voorraad een vereiste.'Nee'verkopen is immers de slechtste promotie voor de bon. Een aantal bioscopen stuurt al jaren met veel succes rond deze tijd een mailing naar het bedrijfsleven in de regio. In deze mailing wordt niet alleen de bon, maar ook het blik (en in sommige gevallen ook de emmer popcorn) onder de aandacht gebracht. Ook dit jaar willen wij de bioscopen graag helpen een zo goed mogelijke mailing te creëren. Voor het eerst zal de tekst via www.nvbinfocentrum.nl kunnen worden opgehaald. Bioscopen kunnen de tekst dan gemakkelijk op hun eigen briefpapier overnemen. Filmtheaters Ook de filmtheaters zal het aan promotiemateriaal niet ontbreken. De link tussen de bioscoopbon en de films die in filmtheaters draaien zal met name onderstreept worden. In de Filmkrant doen we dit ook met regelmaat. Het is met name van belang dat de consument weet dat hij met de bioscoopbon ook bij alle filmtheaters terecht kan. De bios coopbon betekent ook voor de film theaters extra bezoekers! Voldoende voorraad kan bij de filmtheaters uiteraard ook geen kwaad. B-to-B De afgelopen maanden hebben weer vele bedrijven de bioscoop bon gebruikt om promotionele acties mee te doen. De bioscoop bon heeft een grote doelgroep, dus leent zich voor acties met zeer diverse producten, zoals fietsen (Raleigh), boeken (PCM Pockets), pakketdiensten (DHL) en luchtver frissers (Ambi Pur). De komende maanden richten wij onze promotie met name op de markt voor einde- jaarsgeschenken. Special Editions Als alles volgens plan verloopt bren gen we dit jaar nog vier special edi- Filmkrant advertentie tions uit. The Matrix Revolutions staat als eerste gepland. Finding Nemo wordt heel speciaal. Wat de derde special edition wordt blijft nog even een verras- sing.Wij sluiten het jaar af met de nieuwe The Lord of the Rings special edition Nationale Bioscoopbon. Outlets Onlangs hebben we met Postkantoren een zeer succesvolle actie gedaan. De verkopen stegen met maar liefst 100% in de weken van de actie ten op zichte van de weken ervoor. Rond sinterklaas en kerst staat een grote actie bij Free Record Shop gepland. De eindsprint is dus inmiddels ingezet. Wij rekenen op de inzet van al onze verkooppunten om het jaar positief af te sluiten. Frank Smit is commercieel manager van de Nationale Bioscoopbon Het leukste cadeau in het donker.. HOLLAND FILM NIEUWS - 1 7

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 17