i ï^msfe^ •- iï 1 'Kees» MARKETING/PROMOTIE De release van 'Kees de jongen' wordt ondersteund met een grootschalige marketingcampagne. Deze campagne is (natuurlijk) enige tijd geleden bij u in de bioscoop al van start gegaan. In-theater materials (geplande afleverdatum) teaser poster: teaser trailer (50 sec): regular poster: regular trailer (ca. 2 min) lobby stills: abri's: 7 augustus 7 augustus 7 oktober 16 oktober 23 oktober 20 november Enkele andere elementen in onze marketingcampagne - advertenties - TV commercials - driehoeksborden - commercials in Amsterdamse trams - abri's/postering - internet site: www.keesdejongen.nl - nader te bepalen speciale acties PROMOPARTNERS vanwege de 'product placement') passen bij het karakter en de tijdgeest van 'Kees de jongen', wat aardig is gelukt. Naarmate de release dichterbij komt, zullen deze partners hun eigen consumentenacties organiseren. Wellicht dat u als theater op lokaal niveau ook e.e.a. kan realiseren. Wij lichten de acties kort toe. OLD AMSTERDAM (kaas) Heeft een grote landelijke actie in de supermarkten met 700.000 speciale 'Kees de jongen' actieverpakkingen ('mooie prijzen te winnen'). De campagne wordt uitgebreid ondersteund met speciale instore materialen en bovendien zullen veel supermarkten de trailer van de film draaien. Daarnaast komt er een 10-seconden 'Kees de jongen' teaser aan hun TV commercial, die vanaf medio november wordt uitgezonden. VAN BOMMEL (schoenen) Organiseert een uitgebreide winkelactie bij al hun (ruim 1000) dealers gedurende zes weken vanaf begin november. Bij aankoop van een paar VB schoenen krijgt de consument een speciale kraskaart waarmee prijzen zijn te winnen. De winkels worden aangekleed met speciale schapdisplays, showcards en posters en hebben de mogelijkheid tot het bestellen van extra 'algemeen filmgerelateerd' materiaal (filmblik, klapbord, film stroken) en vitrine met een speciale Kees de jongen 'gym pantoffel'. Bij deze productie is een aantal officiële promotie partners aangetrokken, waarbij rekening is gehouden met de aard van de film: het product moet (mede Profiteer nu 1 van toen. -_,._«. G£.H DE RUIJTER (muisjes) De Ruijter gaat middels een opvallende advertentie met de sprekende titel 'Klaar is Kees' consumenten trekken naar de website, waar een prijsvraag te vinden is. Tevens komt er een De Ruijter/'Kees de jongen' advertentie campagne (start medio november) in weekbladen zoals Libelle, Margriet, Privé en Vriendin. BOLLETJE (beschuit) Heeft speciaal voor de film een beschuitrol anno 1895 laten maken voor haar 'Echte Beschuit' waarop een 'Kees de jongen' consumentenactie wordt gecommuni ceerd. Vanaf midden oktober zullen er meer dan een miljoen verpakkingen in de supermarkten komen te liggen. In de meeste winkels komt er ook een actieplek met display, kopstelling of actietafel en in de helft van de supermarkten is er ook een folderplaats gekoppeld aan de actie. Voor meer ruchtbaarheid aan de actie wordt deze ook in de vakbladen aangekondigd. SPECIAL EDITION NATIONALE BIOSCOOPBON Speciaal voor de feestdagen komt er ook een mooie 'Kees de jongen' editie van de Nationale Bioscoopbon. FILMEDITIE VAN HET BOEK Het begon allemaal met het boek, en nu is de cirkel weer rond. Uitgeverij Athenaeum-Polak Van Gennep brengt in oktober een paperback filmeditie uit met een foto van Kees en Rosa op de omslag. Boekhandels krijgen posters van de film om hun etalage in 'Kees' stijl in te richten. United International Pictures (Netherlands) Postbus 9255, 1006 AG Amsterdam. Tel: 020 - 6 177 575. Fax: 020 Van Bommel in de Bioscoop p^ va UOIHMPl Oldflmsrerdam united international pictures 6 623 240 UNIVERSAL

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 22