Platina Film voor Kameleon L»0enatllt, de moevie het Nederlands Instituut voor Filmeducatie (NIF) speciale Klassefilm posters gemaakt. Die kunnen door Centra voor de Kunsten en de lokale bioscopen worden gebruikt om de scholen en theaters feestelijk aan te kleden. Voor het NIF is het van groot belang dat de samenwerking tussen de centra en de bioscopen goed verloopt. 'Zij moeten ervoor zorgen dat Klassefilm een groot succes blijft. Het is belangrijk dat zij daar voor goed met elkaar samenwerken. De festivalopzet biedt veel mogelijk heden om meer te doen, zoals extra activiteiten voor scholen. Wij willen de bioscopen en centra daar graag bij assisteren', aldus Florine Wiebenga, projectmedewerker van het NIF. Brochure Hoewel de inzet van de vertoners, de kunstencentra en in minder mate de filmverhuurders, bepalend is voor het succes van Klassefilm, is het NIF dé motor achter dit project. Dat is ook zo vastgelegd in de nieu we sponsorovereenkomst met de NVB en NVF, die het belang van filmeducatie - net zoals de sponsor Coca-Cola - met nieuwe afspraken Op basis van de informatie schrijven scholen zich in. wilden onderstrepen. Klopten exploitanten en filmverhuurders voor vragen en opmerkingen in het verleden nog vaak aan bij NFC Marketing, met ingang van dit schooljaar is het NIF hét aanspreek punt voor alles wat met Klassefilm te maken heeft. Is een filmkopie niet op tijd binnen, wil men weten waar de factuur voor de vergoeding heen kan óf wil men hulp om het Klassefilm-festival verder uit te bou wen, dan kan men het NIF hiervoor benaderen. Een groot deel van vra gen die leven bij exploitanten wordt beantwoord in de jaarlijkse Klassefilm-brochure die halverwege oktober naar alle deelnemers wordt gestuurd. Samen met een voorbeeld van het lesmateriaal, dat er ook dit jaar weer prachtig uitziet. Zaten we nog maar op school! Meer informatie over Klassefilm of andere filmeducatieve activitei ten is te krijgen via het NIF, telefoonnummer 030-2361212 of www.filmeducatie.nl De schippers van de Kameleon bereikte eind juli de magische grens van 400.000 bezoekers. Als gevolg daarvan kregen regis seur Steven de Jong en hoofd rolspelers Jos en Koen van der Donk op 4 augustus jongsleden de Platina Film overhandigd door de burgemeester van het Kameleondorp. De film, uitgebracht door Independent Films, heeft uiteinde lijk ruim 615.000 bezoekers getrokken. OPROEP Doet uw bioscoop of filmthea ter mee aan Klassefilm en gaat u rondom Klassefilm iets extra's ondernemen? Laat het ons dan weten en Holland Film Nieuws besteedt er aandacht aan. Kliniek Zonnedael is i üjitdi *npuit'»7aar'en* pirtwMtiMr Beo Brul. mevrouw de Haa» en Fat», de riff prettig e.fcen hout* de «ree naai Zormedael te v.nde e«t«,<fcL-, «én be^n myWïens een awmuur .ir Bomncff w hel rnzkttt te kamen dat het leven .1 hel ood, MttTLMwr/itahflNtptaforW op ,,.n hoofd trouwde Z »tmrbl]el*Mrer<l*v»nriogBt> ■■■rr> i„,J,-t<-r>n ,rwvl v-'trc-Jï.o. hulztn! Geluk» bonte genltcftv .tml terectit m de gesloten nncrifne. Binnenrolt Daar telden hele andere reg. r' Festival in Utrecht. De film komt voort uit de popuiane set» Loenst* die de VPRO al enkele l*en uitzendt. Martin van Waa'denberf. en K»en van achter de tv- scenario's. ook spelen ze twee van o* hoofdieHHfv Mart» als 0» arln Mi Bep Brul voiKcn- di I ii- ka ick dan nek. - Bepaald Oaf Somt liggen dal wat dra - na*en de leenden i" nndKtri Md M ki HOLLAND FILM NIEUWS - 33

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 33