FAQ: Veel gestelde vragen filmtransport In elke editie van HFN vindt u op deze plaats voor taan belangrijke feiten over het filmtransport. reografe van videoclips. Haar carrière komt echter door omstandigheden in gevaar en ze besluit haar droom te gaan verwezenlijken: een dansstudio opzetten voor jonge ren uit een achterstandsbuurt. Aanstekelijke dansfilm die in Duitsland al meer dan een miljoen bezoekers trok. WARNER BROS. Scooby Doo, de leukste Duitse Dog van de wereld is terug! Troy, Hollywood op zijn grieks Torque, motoren, motoren, en nog eens motoren. Bij het schrijven van dit stukje is het openingsresultaat van Something's Gotta Give nog niet bekend, maar ik ben zeer hoopvol gestemd. We hebben maar liefst eenentwin tig Ladies Nights verspreid over het land georganiseerd en ze lopen stuk voor stuk storm. Na volgende week heb ik een leger van 4.000 vrouwelijke opinieleiders die het goede woord doorgeven over deze film. Ik voel me bijna een Chippendale! Je raakt er zo door geïnspireerd, Scooby Doo 2 wordt ondersteund middels een Doggie Nigbt. Ik zie het hele maal voor me, 700 honden in CineMec Ede en Gerben maar proberen om er boven uit te komen met zijn micro foon. Ik voel me minder zeker over de Griekse avond voor Troy. Ik moet mijn klassiekers even nagaan, maar ik ben bang dat een Griekse avond voor iets te veel uitleg vatbaar is (misschien moeten we het tot de grote steden beper ken). Moet ik natuurlijk Torque nog even noemen. Dat dit meesterwerk geen enkele Oscarnominatie in de wacht heeft weten te slepen vind ik werkelijk schandalig. Met name Ice Cube, die op geheel eigen wijze een getormen teerde motorbendeleider vertolkt, had beter verdiend. Ga het zelf zien, deze Too Past too Furious in het kwadraat op twee wielen! Kleine zijlijn, op het Rotterdams Filmfestival (alweer ach ter ons) riep regisseur Bernard Rosé, tijdens een forum over piraterij (de grootste bedreiging van onze branche), dat een piraat gewoon een goede distributeur is. Pek en veren, op een kar en tentoonstellen voor Tuschinski deze man! Verhuizing Sinds 1 januari is het bureau van de Stichting Filmtransport te vinden aan: Teleport Boulevard 110,1043 EJ Amsterdam Postbus 59329,1040 KH Amsterdam T: 020-3868630 - F: 020-3868631 - E: secretariaat@filmdistribu- teurs.nl Hier kunt u terecht voor beleidszaken, aan- en afmeldingen en lid maatschappen. De administratie wordt sinds 1 januari, naast de uitvoering van het filmtransport, verzorgd door de Filmdienst van Gofilex. Edisonbaan 18, 3439 MN Nieuwegein Postbus 334, 3430 AH Nieuwegein T: 030-6070880 - F: 030-6070888 - E: filmdienst@gofilex.nl Hier kunt u terecht met vragen over zendingen, aanvragen van verzendstickers, doorgeven van wijzigingen in zendingen, wijzi gen van locaties en sleutels en vragen over facturen. Presentaties De filmdienst is gestart met rondleidingen en presentaties voor iedereen die gebruik maakt van het filmtransport. Zo krijgt u inzicht in de organisatie, de werking van het transport en de verantwoordelijkheden. Wilt u een presentatie bijwonen? Geef het door via telefoonnum mer 030-6070880 of stuur een e-mail naar filmdienst@gofilex.nl. De presentaties worden op iedere woensdag in maart tot en met mei gegeven tussen 11.00 uur tot 14.00 uur. Andere facturering Sinds 1 januari wordt het gebruik van het filmtransport per ver- zendweek gefactureerd. Voorheen was dat eenmaal per maand. De definitieve factuur wordt twee weken na het afsluiten van de speelweek per post verstuurd. Ook wordt er wekelijks een 'factuurcontrolelijst' gemaild. Deze lijst wordt verstuurd na het afsluiten van de speelweek. Op de factuurcontrolelijst staan de zendingen van de vorige week met de daarbij behorende bedragen die in rekening worden gebracht. De lijst dient op juistheid te worden gecontroleerd. Correcties kunnen direct aan de Filmdienst worden doorgegeven. Na twee weken wordt de definitieve fac tuur verzonden. Met deze nieu we methode wordt de controle- mogelijkheid groter en kan het aantal onjuiste facturen worden teruggebracht. HOLLAND FILM NIEUWS -

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2004 | | pagina 33