spotlight 34 In het eerste volle jaar van haar bestaan trok Pathé De Kuip ruim 996 duizend bezoekers. Daarmee is dit op een na grootste theater de drukst bezochte bioscoop van Nederland. Op vierde kerstdag stond caissière Hanny de Hoop (57) zelfs tegenover een menigte meer dan 10.000 filmliefhebbers. Hoe heb je al die bezoekers weten te verstouwen? 'Het was echt heel hard werken, hoor, de hele kerstperiode. Maar het was heel gezellig. Ik doe het ook niet alleen. We zijn hier met zes caissières tegelijk. En die andere 70 collega's natuurlijk, een heel leuk team. Lekker gemixt, ook qua leeftijd. We hebben het gelukkig niet alleen over de over gang en de wasmiddelen.' Geen last gehad van lastige klan ten? 'Nee, helemaal niet. Hiervoor zat ik in het Schouwburgpleintheater. Dan moesten de mensen eerst in de rij staan om hun auto te parkeren. Als ze dan eindelijk aan de kassa kwamen, waren ze vaak te laat voor hun reser vering. Nou, dan kon ik mij wel voor stellen dat ze nijdig werden. Maar hier is altijd plek om te parkeren.' Je zit hier wel in een open kassa. 'Dat vind ik een verademing. Vroeger zat je achter glas en als mensen kwaad werden dan gaven ze een HOLLAND FILM NIEUWS stomp tegen het glas. Hier is het contact heel anders. Mensen vragen veel meer aan je, informatie over de films en waar de wc's zijn. Je hebt hier veel meer vaste klanten.' Die komen speciaal voor jou? 'Nou nee, maar die komen wel bij mij aan de kassa omdat ze mij kennen. Dan zeggen ze: "Bent u niet van dat reclamespotje?" Ik ben namelijk heel even te zien in een spotje voor De Kuip. Dat is te zien hier bij TV Rijnmond en op Funnix en The Box.' Maar mensen die via het Internet een kaartje kopen passeren je. 'Ja, dat zijn vooral studenten. Maar je kunt bij het scanapparaat ook met je Air Miles pas terecht. En er zijn men sen die het pasje in het gleufje stop pen waar het kaartje uit moet komen. Die moeten we dan even helpen.' Hoe verklaar je het succes van De Kuip? 'Toen we pas opengingen kon je mer ken dat de mensen hier in Zuid blij waren dat ze eindelijk hun eigen bios coop hadden. Mensen vinden het best wel een hele afstand om de stad in te gaan voor de bioscoop.' Heb je van Pathé nog een fijne bonus gekregen? 'Nou, we hebben hier een nieuwjaars receptie gehad, lekker eten gehaald bij de Chinees hier op de hoek en met z'n allen film gekeken: Once Upon a Time in Mexico, niet hele maal mijn smaak.' Waar ga je liever naar toe? 'Ik heb laatst met mijn dochter Calendar Girls gezien. Echt een leuke film. Ja, dat was hier in De Kuip.' Met welke grote ster zou je naar de bios willen? 'Met Bill Cosby. Die man heeft veel meegemaakt. Ik zou graag eens met hem praten.' 10' jaargang nummer 56 - februari 2004 Holland Film Nieuws, het magazine voor het film- en bioscoopbedrijf Uitgever Stichting Holland Film Land Eindredacteur Jeroen Huijsdens Bladcoördinator Riet Zegers Medewerkers Anne Marie van Vollenhoven Lucia Alleman Frank de Neeve Frank Smit Frank van der Putte Gerard Bunnik Marije Sietsma Dirk de Lille Beeldredactie Conny Huijsdens Advertenties Riet Zegers Redactiecommissie In revisie Redactieadres Van Eeghenstraat 34 1071 GH AMSTERDAM Telefoon: 020-6793843 Fax: 020-6732963 e-mail: hfn@worldonline.nl Vormgeving René Gleusteen Schelpenhoek 156 1112 DM DIEMEN Telefoon: 06-54315736 Fax 020-4166375 Email: rgvorm@euronet.nl Drukwerk Young Media Group B.V. Noorderdwarsstraat 215 9201 KK DRACHTEN Holland Film Nieuws is een uitgave van de Stichting Holland Film Land. Het magazine wordt op basis van controlled circulation zes keer per jaar gratis verspreid onder de medewerkers van de leden van de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) en de Associatie van Nederlandse Filmtheaters (ANF). Overige geïnteresseerden kunnen een abonnement aanvragen. Niets uit deze uitgave mag worden overgenomen zonder bronvermelding en uitdrukkelijke goedkeuring van de eindredacteur. Aan artikelen en/of uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend. Vrienden van Holland Film Nieuws Holland Film Nieuws kan worden uitgegeven dankzij een bij drage van de hoofdsponsor, de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB). Voorts dankt Holland Film Nieuws haar voortbestaan aan loyale adverteerders die wij kortweg de Vrienden van Holland Film Nieuws noemen. Het zijn: De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (hoofd sponsor) Nationale Bioscoopbon Action Sign CineSeat CTS Cinetoon Service Huizenga group Jean Mineur MediaVision B.V. Jimmy's Product Popcorn Movietech NICAM Paradiso Entertainment Nederland B.V Screenvision Nederland B.V. Stichting Bio-Kinderrevalidatie Stichting BREIN Stichting Filmtransport/Filmcentrale Nieuwegein B.V. Ticket International Software Trading TixWay United International Pictures B.V. Warner Bros. (Holland) B.V. Young Media Group B.V.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2004 | | pagina 34