Nog meer extra bezoekers Nationale Bioscoopbon De komende maanden wordt bepaald of we dit jaar met z'n allen meer extra bezoekers bezoekers die zonder de bios coopbon niet zouden zijn gekomen) trekken dan vorig jaar. Aangezien iedere extra bezoeker deze dagen meer dan wel kom is, zullen de bioscopen meer dan gebruikelijk de bios coopbon moeten promoten. 18 Door Frank Smit Inmiddels zijn alle bioscopen en filmtheaters voorzien van nieuw promotiemateriaal, zoals posters en plafondhangers. 'Geef eens een film cadeau' is vervangen door het meer generieke 'Beleef het groots in de bioscoop'. Ook hebben we het zwart dat synoniem is voor het donker in de bioscoop gedeeltelijk losgelaten en zijn de uitingen weer wat kleuriger geworden. Allemaal Nieuw promotiemateriaal zeer fraai en communicatief sterk. Uiteraard werkt het alleen als het op goede plekken in de bioscopen wordt opgehangen! De komende maanden zal de poster ook regelmatig te zien zijn in de bioscopen die onderdeel uitmaken van het Scopi Netwerk (abri's) van Boomerang. Nieuwe commercial Binnenkort zal het vervolg op de 'wat zal ik 'r geven' commercial in de bioscopen gaan draai en. In deze spot blijkt dat de bioscoopbon het juiste cadeau is. Naast Jop Joris, bekend van onder andere Onderweg naar morgen, speelt ook Yolande Cabau van Kasbergen in deze com mercial een rol. Yolande had onder meer een rol in Snow Fever, Het glazen huis en is nu ook te zien in Onderiveg naar morgen. Actie Postkantoor De Popcornactie bij de Postkantoren die we in week 37 tot en met week 40 hebben gevoerd, is succesvol geweest. Evenals vorig jaar kregen de kopers van de bioscoopbon heerlijke Jimmy's micro wave Popcorn cadeau. De actie werd ondersteund door radiospots op Sky Radio, Radio Veronica, Yorin FM, RTL FM en Q- Music. Ook hebben we geadverteerd in Metro. Uiteraard was de actie op de Postkantoren goed zichtbaar door middel van posters en baliedisplays. B-to-B mailing Een groot aantal bioscopen grijpt de naderende eindejaarsperiode aan om het bedrijfsleven in de omgeving attent te maken op de cadeauhit van december: de Nationale Bioscoopbon. Dit jaar hebben wij een standaard bestelformulier ont wikkeld waar de bioscoop alleen de eigen naw-gegevens in hoeft te prin ten. Wij richten onze pijlen dit jaar op de (directie)secretaresses door een bestelformulier bij te voegen in Management Support Magazine. Special Editions In november zullen we zeer waar schijnlijk special edition bonnen uit brengen van Harry Potter en King Kong. We verwachten dat de eerstge noemde het goed zal doen in de schoen en dat de tweede goed zal liggen onder de kerstboom. Uiteraard zullen we posters beschik baar hebben ter promotie. Tot slot: een dringende oproep Iedereen doet deze dagen z'n best om meer bezoekers naar de bios coop en het filmtheater te trekken. Veel ingenieuze zaken worden bedacht en tot uitvoer gebracht. Uiteraard met wisselend succes. De gemakkelijkste manier om meer bezoeken te realiseren is en blijft de bioscoopbon. Een verkochte bon staat tenslotte gelijk aan een ver kocht kaartje. Commitment is het enige dat nodig is van de kant van de exploitanten, de rest doen wij wel. Dus sluit ik graag af met een HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2005 | | pagina 17