N F m Jaargang Adver teerders HFN Holland Film Nieuws Nummer 90 15 oktober 2009 Inhoud 08 chter de schermen Nieuwe media verleggen grenzen 12 i the picture Cynthia Marras Ron Gerrits 22 n productie Komt een vrouw bij de dokter 26 (hniek Netwerk, satelliet... en de gewone harddisk STICHTING FILMTRANSPORT overzicht adverteerders 05 special trailer Avatar 05 leader 06 teasers Micmacs a tire-larigot, It's Complicated, A Serious Man, The Road, Sherlock Holmes, Planet 51 11 Nationale Bioscoopbon 13 op locatie Rotterdam, Amsterdam en Emmeloord 15 quiz 16 piek 'n' mix 16 film top 5 17 techniek EDCF kiest voor technische benadering tijdens IBC 19 marketing Najaarspromotie via Filmweken 19 agenda 23 Nederlandstalige films in aantocht 25 in productie De gelukkige huisvrouw, Thirza, Kom niet aan mijn kinderen 27 theaterpaspoort Filmhuis Wassenaar 19 column Dirk van de cinema 31 piek 'n' mix 31 bioscooppanel 32 trailers 38 cast 38 colofon Nieuwe media zoals Tw'rtter, bloggen en mobile content vragen een andere denk- en werkwijze van partijen werkzaam in het film- en bioscoopbedrijf. In deze HFN een kleine verkenning van het nieuwe werkterrein. Ging HFN vier jaar geleden nog naar Zutphen om zich te laten rondleiden in de nieuwe Merral-bioscoop, inmid dels is het tot Cinemajestic omgedoopte theater overge nomen door Cynthia Marras en Ron Gerrits. Zij zagen een droom werkelijkheid word >n (foto Lucia Alleman). Er is bijna niemand die niet uitkijkt naar de langverwach te verfilming van het succesboek van Kluun, Komt een vrouw bij de dokter. Al is het alleen al om te zien hoe debuterend regisseur Reinout Oerlemans het er vanaf heeft gebracht. Een ding is duidelijk: Oerlemans heeft zijn hele ziel en zaligheid in het project gestopt (foto Frans van Zijl). De stap naar digitale cinema zetten is een. Daarna volgt direct de vraag op welke wijze je de film het beste binnen kunt halen. Momenteel worden digitale speelfilms nog voornamelijk via harddisk verspreid, maar het Internet en ook satelliet lijken dit snel over te gaan nemen. Of is een combinatie ook mogelijk? (foto Sébastien Leroy) 20th Century Fox Film [cover, 2] A-Film Distribution [14] Alcons Audio [18] Bridge Entertainment [20, 21] Digital Darwin [30] Filmplan [28] Fox Media [18] FTT Filmtronics BV [28] Huizenga Group [30, 39] Jimmy Products [28] KTS/ReBiTicks Software BV [30] Stichting Filmtransport NVF [3] Universal Pictures International Netherlands BV [4] Van Haasteren Projecten [24] Walt Disney Studios Motion Pictures [10] Warner Bros. Pictures International Holland BV [achterzijde] Voor alle vragen en informatie over filmtransport: www.filmtransport.info 'Every word you read of this useless fine print is another second of your life.' (Brad Pitt als Tyler Durden in Fight Club)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2009 | | pagina 3