mogelijkheden, die een dergelijke campagne biedt, de instelling van een commissie, die het Hoofdbestuur over deze aangelegenheid zou voorlichten, noodzakelijk. Dientengevolge werd zulk een com missie in het leven geroepen in de vergadering van 22 Februari. Tot Voorzitter werd benoemd de heer C. S. Roem, directeur van de N.V. Filmfabriek Profilti, tot leden de heeren H. Ehrlich, direc teur van de N.V. Tubem, Mr. H. Scholten publicity manager van de N.V. Metro-Goldwyn-Mayer Film Mij., A. C. Slop, publicity manager van de ondernemingen van den heer L. C. Barnstijn, J. Smit, directeur van de N.V. Reclamebureau Remaco, terwijl aan de Commissie als Secretaris werd toegevoegd de heer H. W. Hagenberg Jr., assistent van den Bondsdirecteuf. Op Maandag, 7 Maart is deze Commissie wegens afwezigheid van den Bondsvoorzitter, den heer D. Hamburger, die op dat oogenblik in het buitenland vertoefde, geïnstalleerd door den Bondsdirecteur, den heer A. de Hoop. Reeds op 31 October heeft de Commissie aan voorloopig plan voor een collectieve reclame campagne aan het Hoofdbestuur voorgelegd. Dit plan bevatte eenige algemeene richtlijnen, alsmede den opzet van de campagne, een aantal ideeën betreffende den aard der te voeren propaganda. een kostenraming van de campagne, en eenige voorstellen aan gaande de opstelling van een definitief plan. Ten einde deze plan nen te kunnen uitwerken, vroeg de Commissie aan het Hoofdbe stuur een crediet van 2000.daarbij toezeggend, dat zij zich gaarne wilde beijveren om binnen den kortst mogelijken tijd gede tailleerde plannen ter goedkeuring aan het Hoofdbestuur voor te leggen. Het Hoofdbestuur heeft in verband met de overlegging van dit plan een conferentie gehad met de voltallige Commissie en bij deze gelegenheid zijn groote waardeering uitgesproken voor het verdien stelijk werk, dat de Commissie in zoo korten tijd had verricht. Het resultaat van een en ander was, dat aan de Ledenvergadering van 12 December een voorstel van Hoofdbestuurswege werd gedaan, om aan de Commissie in zake een Collectieve Reclamecampagne een crediet van ten hoogste 2000.beschikbaar te stellen, hetwelk zou worden aangewend voor het uitwerken van gedetailleerde plannen dezer Commissie, in samenwerking met daarvoor aan te wijzen experts, met dien verstande, dat voor de dekking van deze uitgaven te zijner tijd door het Hoofdbestuur een voorstel zou wor den aanhangig gemaakt. In deze vergadering bleek echter, dat van verschillende zijden tegen het voorgestelde plan bezwaren waren 95

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1938 | | pagina 96