Afdeling Amsterdam 71 Producent Film Vertonings duur Ruim 600 journaalonderwerpen voor „Neerlands Nieuws" Rex Film (H. J. van der Linden) H Dik Trom en het circus 90 min. H De avonturen van een Zigeunerjongen 85 min. Spectrum Film (L. A. van Gasteren) Een nieuw dorp op land 30 min. Spectrum Film Standaardfilms Prod. Mij. N.V. H Stranding! S.O.S. Ecuador! 90 min. Starfilm N.V. Atamos 13 min. Kippenpokken 10 min. The three R's in shaving science 13 min. 78 spots 20—30 sec. 63 reclamefilms 1—4 min. Instructiefilm 13 min. Marten Toonder Film N.V. The all purpose machine 5V2 min. The Eastern treasure 5% min. Rays of heath 8 min. The family tree 5% min. Bungle's secret vice 5y2 min. Little Faustus 5V2 min. Changing shape of Holland 8V2 min. 3 reclamefilms 1—2 min. 26 spots 20 sec. waarvan 1 in kleuren 1 min. Firma Triofilm De onzichtbare vijand 25 min. Herman Wassenaar Modern railtransport 30 min. Verbindingen 20 min. H speelfilm (hoofdfilm) kleurenfilm De markante punten werden voor het bioscoopbedrijf in onze Afdeling gedurende het verslagjaar gevormd door de start van de publiciteitscampagne, de verbete ring van het bezoekcijfer in het laatste halfjaar en de succesvolle uitslag waarmede het door de Afdeling Amsterdam geëntameerde verzet tegen de door de Inspecteur van de Loonbelasting opgelegde aanslagen werd bekroond. Een en ander biedt ons een wat optimistischer kijk op de ontwikkeling van ons bedrijf dan wij in 1959 had den durven voorspellen. Voor Amsterdam was het verheugend, dat de achter uitgang van het bioscoopbezoek, welke over het eerste halfjaar 5,4% bedroeg ten opzichte van dezelfde periode in 1959, in het tweede halfjaar bijna geheel werd ingelopen door een opmerkelijke bezoekstijging ten opzichte van dezelfde periode in het voorafgaande jaar. Daardoor bleef de totale teruggang van het be zoek beperkt tot 1,7%, hetgeen in aanmerking nemen de de verwachtingen van vele bedrijfsgenoten, een niet onbevredigend resultaat is, vooral als men daarbij in aanmerking neemt, dat de netto-recettes met 7,4% toenamen. Of de publiciteitscampagne, welke de Nederlandsche Bioscoop-Bond in September heeft gelanceerd, invloed heeft gehad op het bezoekcijfer van de laatste maan den, kunnen wij niet beoordelen, maar zeker is het, dat deze actie in bijzondere mate de aandacht heeft ge trokken van pers en publiek en dat zij allerwegen wordt geprezen. Wij mogen dan ook niet nalaten, in ons verslag een woord van waardering uit te spreken voor

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1960 | | pagina 71