Overige activiteiten Uitgebrachte films, bezoek en recette naar land van herkomst Andere activiteiten waren: - Checking service De behoefte bestond aan het opnieuw in het leven roepen van een controle-apparaat voor bio scoop-controles. In het verslagjaar werden hiertoe de eerste aanzetten gegeven. - Marketing Door de vereniging werd een zgn. 15 puntenlijst samengesteld. Het betrof hier zaken die naar de mening van de filmverhuurders op korte termijn dienden te worden gerealiseerd. Deze lijst werd uiteindelijk voor een belangrijk deel meegenomen in het strategieplan van de Stichting Marketing. (Zie verder het verslag van deze stichting.) - Onderzoek Een tweetal leden van het bestuur zijn tevens bestuurslid van de Stichting voor Onderzoek tb.v. de Filmvertoning. fig. 1 aantallen films in 1Verenigde Staten 58% 2: Europa (exclusief Nederland) 24.9% 3: Overigen 11.2% 4: Nederland 5.9% fig. 2 aandeel bezoek in 1Verenigde Staten 89% 2: Europa (exclusief Nederland) 5% 3: Overigen 1.8% 4: Nederland 4.2% fig. 3 aandeel recette in 1: Verenigde Staten 89.3% 2: Europa (exclusief Nederland) 4.9% 3: Overigen 1.7% 4: Nederland 4.1% fig. 4 aandeel filmverhuur in 1: Verenigde Staten 89.8% 2: Europa (exclusief Nederland) 4.5% 3: Overigen 1.7% 4: Nederland 4.0% n.b. Bij de figuren 2, 3 en 4 dient te worden aangetekend dat hier alle films bij zijn betrokken, dus inclusief films die in eerdere jaren in première zijn gegaan. 19 4 4 4

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1993 | | pagina 20