Overige activiteiten
Uitgebrachte films, bezoek en recette naar land van herkomst
Andere activiteiten waren:
- Checking service
De behoefte bestond aan het opnieuw in het leven roepen van een controle-apparaat voor bio
scoop-controles. In het verslagjaar werden hiertoe de eerste aanzetten gegeven.
- Marketing
Door de vereniging werd een zgn. 15 puntenlijst samengesteld. Het betrof hier zaken die naar
de mening van de filmverhuurders op korte termijn dienden te worden gerealiseerd.
Deze lijst werd uiteindelijk voor een belangrijk deel meegenomen in het strategieplan van de
Stichting Marketing. (Zie verder het verslag van deze stichting.)
- Onderzoek
Een tweetal leden van het bestuur zijn tevens bestuurslid van de Stichting voor Onderzoek tb.v.
de Filmvertoning.
fig. 1 aantallen films in
1Verenigde Staten 58%
2: Europa (exclusief Nederland) 24.9%
3: Overigen 11.2%
4: Nederland 5.9%
fig. 2 aandeel bezoek in
1Verenigde Staten 89%
2: Europa (exclusief Nederland) 5%
3: Overigen 1.8%
4: Nederland 4.2%
fig. 3 aandeel recette in
1: Verenigde Staten 89.3%
2: Europa (exclusief Nederland) 4.9%
3: Overigen 1.7%
4: Nederland 4.1%
fig. 4 aandeel filmverhuur in
1: Verenigde Staten 89.8%
2: Europa (exclusief Nederland) 4.5%
3: Overigen 1.7%
4: Nederland 4.0%
n.b. Bij de figuren 2, 3 en 4 dient te worden aangetekend dat hier alle films bij zijn betrokken, dus inclusief films die in eerdere jaren
in première zijn gegaan.
19
4
4
4