STICHTING MARKETING
COMMUNICATIE
ORGANISATORISCHE STRUCTUUR
ACTIVITEITEN
Om de inzetbaarheid van de leden van de stichting te vergroten en optimaal gebruik te maken
van hun expertise, zijn reeds in 1993 een drietal werkgroepen in het leven geroepen, die zich
ieder met een aantal specifieke taken belast zagen:
De werkgroep interne communicatie hield zich m.n. bezig met activiteiten die grotendeels
gerangschikt kunnen worden onder de noemer contacten met en regelingen voor de leden van
de bij de NFC aangesloten verenigingen. Onderwerpen die deze werkgroep op de agenda had
staan waren onder meer: passe-partouts, contactdag, nieuwsbrief/blad, naam-en adresboek,
idee van het jaar, MarCom handboek en technische zaken.
De werkgroep externe communicatie boog zich over marketing en consumentgerichte activitei
ten zoals: een 06-bioscooplijn, landelijke filmpagina/landelijk advertentiebeleid, top-20 en
wordt verwacht kalender.
De derde groep, de werkgroep evenementen, had als onderwerpen zaken als: Nationale
Bioscoopdag, Biosbus, Oscars, actiedagen, joint promoties en persbeleid.
Door deze opzet werden verschillende onderwerpen binnen de werkgroepen voorbereid, zodat
in de vergaderingen van de stichting een veelvoud aan onderwerpen kon worden besproken en
een snelle besluitvorming mogelijk werd.
De stichting kon zijn activiteiten in 1994 dan ook aanzienlijk opvoeren.
Evenals in 1993 zag de stichting zich
geconfronteerd met een gebrek aan fond
sen om de geplande activiteiten serieus
aan te pakken. Dankzij de Stichting
Bioscoopbonnen en de Nederlandse
Vereniging van Filmverhuurders kwamen
er in de loop van het jaar toch gelden
beschikbaar. Tevens werd voor de eerste
maal samengewerkt met een sponsor.
Dankzij een aanzienlijke bijdrage van
Venco èn bijdragen vanuit de verenigin
gen van filmverhuurders en bioscoopex
ploitanten konden organisatie èn promo
tie van de Nationale Bioscoopdag ter
hand worden genomen.
Forrest Cump
23