STICHTING MARKETING COMMUNICATIE ORGANISATORISCHE STRUCTUUR ACTIVITEITEN Om de inzetbaarheid van de leden van de stichting te vergroten en optimaal gebruik te maken van hun expertise, zijn reeds in 1993 een drietal werkgroepen in het leven geroepen, die zich ieder met een aantal specifieke taken belast zagen: De werkgroep interne communicatie hield zich m.n. bezig met activiteiten die grotendeels gerangschikt kunnen worden onder de noemer contacten met en regelingen voor de leden van de bij de NFC aangesloten verenigingen. Onderwerpen die deze werkgroep op de agenda had staan waren onder meer: passe-partouts, contactdag, nieuwsbrief/blad, naam-en adresboek, idee van het jaar, MarCom handboek en technische zaken. De werkgroep externe communicatie boog zich over marketing en consumentgerichte activitei ten zoals: een 06-bioscooplijn, landelijke filmpagina/landelijk advertentiebeleid, top-20 en wordt verwacht kalender. De derde groep, de werkgroep evenementen, had als onderwerpen zaken als: Nationale Bioscoopdag, Biosbus, Oscars, actiedagen, joint promoties en persbeleid. Door deze opzet werden verschillende onderwerpen binnen de werkgroepen voorbereid, zodat in de vergaderingen van de stichting een veelvoud aan onderwerpen kon worden besproken en een snelle besluitvorming mogelijk werd. De stichting kon zijn activiteiten in 1994 dan ook aanzienlijk opvoeren. Evenals in 1993 zag de stichting zich geconfronteerd met een gebrek aan fond sen om de geplande activiteiten serieus aan te pakken. Dankzij de Stichting Bioscoopbonnen en de Nederlandse Vereniging van Filmverhuurders kwamen er in de loop van het jaar toch gelden beschikbaar. Tevens werd voor de eerste maal samengewerkt met een sponsor. Dankzij een aanzienlijke bijdrage van Venco èn bijdragen vanuit de verenigin gen van filmverhuurders en bioscoopex ploitanten konden organisatie èn promo tie van de Nationale Bioscoopdag ter hand worden genomen. Forrest Cump 23

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1994 | | pagina 24