Stichting Marketing Communicatie voor het film- en bioscoopbedrijf BelBios 1995 was een jaar van veel (nieuwe) consument gerichte activiteiten: de ontwikkeling van een promotiecampagne ten behoeve van de BelBios, deelname aan de huishoudbeurs, de Nationale Bioscoopdag, een grote publieksactie in samenwerking met een landelijke kruidenier en deelname aan de jongerenbeurs de "Megafestatie". Lion King Al in 1994 waren er contacten gelegd met een sponsor voor de BelBios. Sponsoring bleek noodzakelijk omdat in de beginperiode de BelBios niet kostendekkend kon worden ontwikkeld en geëxploiteerd en het bioscoop- en filmbedrijf onvoldoende ondersteuning kon bieden om geheel zelfstandig een grootschalige introductie van de BelBios van de grond te krijgen. Landelijke bekendheid van de 06-lijn was cruciaal omdat begin 1995 het reserveringssysteem van de BelBios van start zou gaan, waarmee aanzienlijke investeringen gemoeid waren; niet alleen van BelBios BV voor de ontwikkeling van de benodigde software maar ook van die bedrijven die in eerste instantie aan het reserveringssysteem zouden deelnemen.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1995 | | pagina 27