nationale Bioscoopdag In het eerste kwartaal werd een sponsorovereenkomst gesloten met BiFi, die de BelBios jaarlijks zou gaan ondersteunen met een aanzienlijk bedrag voor een periode van drie jaar. De BelBios werd omgedoopt tot de BiFi-BelBios en er werd een nieuw logo ontworpen. Met behulp van de sponsorbijdrage kon een intensieve campagne worden ontwikkeld met advertenties en radio-commercials. Voor de bioscopen werd promotiemateriaal vervaardigd en een bioscoopcommercial. Om strategische redenen besloot BiFi overigens eind 1995 om de overeenkomst te verbreken. De invoering van het reserveringssysteem verliep niet overal even soepel, onder meer omdat de bioscopen moesten wennen aan de noodzakelijke procedures. Terugblikkend kan echter worden geconstateerd dat de operatie desondanks is geslaagd. Een niet onbelangrijke rol speelde de "2 voor 1 actie" die in de maand juni plaatsvond en die het gebruik van de BelBios een aanzienlijke stimulans gaf. Over deze actie leest u verderop meer. Ook in 1995 werd een Nationale Bioscoopdag georganiseerd. Belangrijkste verschil met de editie van 1994 was dat de entreeprijs werd verhoogd naar ITell

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1995 | | pagina 28