nationale Bioscoopdag
In het eerste kwartaal werd een sponsorovereenkomst gesloten met BiFi, die
de BelBios jaarlijks zou gaan ondersteunen met een aanzienlijk bedrag voor
een periode van drie jaar. De BelBios werd omgedoopt tot de BiFi-BelBios en
er werd een nieuw logo ontworpen.
Met behulp van de sponsorbijdrage kon een intensieve campagne worden
ontwikkeld met advertenties en radio-commercials. Voor de bioscopen werd
promotiemateriaal vervaardigd en een bioscoopcommercial.
Om strategische redenen besloot BiFi overigens eind 1995 om de
overeenkomst te verbreken.
De invoering van het reserveringssysteem verliep niet overal even soepel,
onder meer omdat de bioscopen moesten wennen aan de noodzakelijke
procedures. Terugblikkend kan echter worden geconstateerd dat de operatie
desondanks is geslaagd. Een niet onbelangrijke rol speelde de "2 voor 1 actie"
die in de maand juni plaatsvond en die het gebruik van de BelBios een
aanzienlijke stimulans gaf. Over deze actie leest u verderop meer.
Ook in 1995 werd een Nationale Bioscoopdag georganiseerd. Belangrijkste
verschil met de editie van 1994 was dat de entreeprijs werd verhoogd naar
ITell