Stichting Nationale Bioscoopbon 1995 was een buitengewoon belangrijk jaar voor de Stichting Bioscoopbonnen. De plannen om de marketing van de bioscoopbon grondig aan te pakken kregen gestalte door de introductie van de nieuwe Nationale Bioscoopbon op 1 juni 1995. De "stoel" verdween hiermee voorgoed uit beeld en werd vervangen door een modern ontwerp dat niet alleen meer uitstraling heeft en zich duidelijk laat vereenzelvigen met de bioscoop en film, maar ook als geschenkartikel een feestelijk karakter heeft. Naast de bon werd tevens een concept voor promotiemateriaal uitgewerkt met een aansprekend, herkenbaar logo en ondersteund met de slogan "het leukste kado in het donker". x-e vliegende Hollander Tezamen met de nieuwe vormgeving, is ook een anti-kopieer beveiling aangebracht, waardoor falsificaties gemakkelijk zijn te herkennen. De nieuwe bon werd voorzien van een barcode, waardoor het mogelijk is het verloop van de verkochte en ingenomen bonnen nauwkeurig te volgen. Hiervoor heeft de stichting een software pakket laten samenstellen met behulp waarvan uitgebreide statistiek kan worden bedreven en in het toenemende

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1995 | | pagina 36