Omzet per maand (x Dfl l.OOO) administratieve tijdsbeslag - vanwege de te verwachten groei in de omzet voor de komende jaren- kan worden voorzien. De introductie van de Nationale Bioscoopbon werd voorafgegaan door een professionele brochure, waarin de nieuwe bon en het bijbehorende promotiemateriaal, bestaande uit posters, stickers, plafondhangers dia's en knipvellen, werden gepresenteerd bij alle bioscoopexploitanten. Het ontwerp van de nieuwe bon en het promotie-materiaal werd verzorgd door het bureau ReklamePartners. De uitgifte van de nieuwe bon laat zich duidelijk aflezen in het verloop van de omzet: in mei werden er door de bioscoopexploitanten -in afwachting van de nieuwe Nationale Bioscoopbon- slechts de noodzakelijke bestellingen gedaan. Deze maand liet dan ook een omzetdaling van ca. 50% zien ten opzichte van mei 1994. In juni daarentegen werd de nieuwe bon groot ingekocht: de omzet in deze maand steeg met ruim 130% ten opzichte van 1994, ten teken dat de nieuwe bon aansloeg bij het bedrijf ti '">*i r-i«r< \i> :»\i

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1995 | | pagina 37