Omzet per maand (x Dfl l.OOO)
administratieve tijdsbeslag - vanwege de te verwachten groei in de omzet voor
de komende jaren- kan worden voorzien.
De introductie van de Nationale Bioscoopbon werd voorafgegaan door een
professionele brochure, waarin de nieuwe bon en het bijbehorende
promotiemateriaal, bestaande uit posters, stickers, plafondhangers dia's en
knipvellen, werden gepresenteerd bij alle bioscoopexploitanten.
Het ontwerp van de nieuwe bon en het promotie-materiaal werd verzorgd door
het bureau ReklamePartners.
De uitgifte van de nieuwe bon laat zich duidelijk aflezen in het verloop van de
omzet: in mei werden er door de bioscoopexploitanten -in afwachting van de
nieuwe Nationale Bioscoopbon- slechts de noodzakelijke bestellingen gedaan.
Deze maand liet dan ook een omzetdaling van ca. 50% zien ten opzichte van
mei 1994. In juni daarentegen werd de nieuwe bon groot ingekocht: de omzet
in deze maand steeg met ruim 130% ten opzichte van 1994, ten teken dat de
nieuwe bon aansloeg bij het bedrijf
ti '">*i r-i«r< \i>
:»\i