beleid aangescherpt, in die zin dat is besloten in principe niet meer af te wijken van de normale bioscoopbon. Deze bon is immers het product van de stichting en uit marketing oogpunt is het belangrijk dat het eigen product, en niet een afgeleide hiervan, onder de aandacht van de consument wordt gebracht. Bijkomend voordeel is dat bioscoopexploitanten niet langer worden geconfronteerd met afwijkende bioscoopbonnen, zodat acties voor hen geen extra werk met zich meebrengen. Nieuw in 1995 was ook de introductie van "Additioneel" een nieuwsbrief van de stichting, waarin -naast de NFC Nieuwsbrief en Holland Film Nieuws- de exploitanten en filmverhuurders op de hoogte worden gehouden van de actuele gang van zaken rond de Nationale Bioscoopbon. Evenals 1994 zag de stichting de omzet in 1995 flink groeien: van 5.9 miljoen gulden in 1994 naar 7.1 miljoen gulden in 1995. Deze omzetstijging werd grotendeels gerealiseerd door de promotie van de bon in de bioscopen te Lang leve de Koningin

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1995 | | pagina 39