beleid aangescherpt, in die zin dat is besloten in principe niet meer af te
wijken van de normale bioscoopbon. Deze bon is immers het product van de
stichting en uit marketing oogpunt is het belangrijk dat het eigen product, en
niet een afgeleide hiervan, onder de aandacht van de consument wordt
gebracht. Bijkomend voordeel is dat bioscoopexploitanten niet langer worden
geconfronteerd met afwijkende bioscoopbonnen, zodat acties voor hen geen
extra werk met zich meebrengen.
Nieuw in 1995 was ook de introductie van "Additioneel" een nieuwsbrief van
de stichting, waarin -naast de NFC Nieuwsbrief en Holland Film Nieuws- de
exploitanten en filmverhuurders op de hoogte worden gehouden van de
actuele gang van zaken rond de Nationale Bioscoopbon.
Evenals 1994 zag de stichting de omzet in 1995 flink groeien: van 5.9 miljoen
gulden in 1994 naar 7.1 miljoen gulden in 1995. Deze omzetstijging werd
grotendeels gerealiseerd door de promotie van de bon in de bioscopen te
Lang leve
de Koningin