NFC Marketing
Nationale Bioscoopdag
2-voor-l actie
In 1996 concentreerden de activiteiten zich op enkele grootschalige
consumenten-activiteiten, zoals de Nationale Bioscoopdag en de
2-voor-i actie, op verdere ondersteuning en promotie van de BelBios, een
gestructureerde benadering van het bedrijfsleven en de opstelling van een
strategieplan voor de komende jaren.
Op 9 juni vond de vierde editie van de inmiddels traditionele Nationale
Bioscoopdag plaats. Naast de gebruikelijke publiciteit rondom deze dag, waarin
werd benadrukt dat film het best tot zijn recht komt in de bioscoop, werd een
nieuw instrument ingezet om de bezoekers op deze dag ook op een ander
moment nog eens naar de bioscoop te laten gaan. ledere bezoeker ontving
namelijk een Nationale Bioscoopbon van f 2,50. Hierdoor werd ook de
prijsstelling extra interessant voor het publiek, aangezien de entreeprijs,
evenals vorig jaar f 5,- bedroeg, zodat men uiteindelijk netto slechts een
rijksdaalder diende te betalen.
Helaas werd Nederland getroffen door tropische temperaturen, waardoor het
uiteindelijke bezoek achterbleef bij de verwachtingen.
Desalniettemin was er wederom sprake van een geslaagd evenement.
De Nationale Bioscoopdag werd ook nu door Vrumona (Seven-Up, Ice Cola)
gesponsord.
Het succes van de 2-voor-i actie die in 1995 in samenwerking met Albert Heijn
plaatsvond, was aanleiding deze activiteit in het verslagjaar te herhalen.
Ditmaal was het een joint-promotion met de drogisterijketen Etos van 10 juni
t/m 10 juli. Bij iedere aankoop in een Etos filiaal ontving de klant een ticket
dat recht gaf op 2 bioscoopkaartjes voor de prijs van 1.
Hoewel Etos als partner een aanzienlijk kleiner publieksbereik heeft vergeleken