27 BelBios met Albert Heijn, werd het resultaat van 1995 vrijwel geëvenaard: Na een aarzelende start, mede veroorzaakt door het EK-voetbal, maakten uiteindelijk zo'n 800.000 mensen van de actie gebruik. Op het hoogtepunt van de actie waren ruim 65% van de bezoekers deelnemers aan de actie. Opnieuw kon zodoende een sterke impuls worden gegeven aan het bioscoopbezoek in deze traditioneel slappe periode. Ook voor Etos bleek de samenwerking buitengewoon vruchtbaar: in de actieperiode groeide de omzet en bereikte het marktaandeel van deze keten zelfs een recordhoogte. ïüission Impossible Na een wat moeizame start in 1995 wist het publiek de weg naar de bioscoop via de BelBios aanmerkelijk beter te vinden: het aantal bellers bedroeg ruim 528.000 tegen zo'n 280.000 vorig jaar. Ook vonden er een aantal succesvolle promotie-acties van filmverhuurders plaats. In het Veronica-blad werden voorpremières aangekondigd, waarvoor de lezers een reservering konden maken via de BelBios. Hierbij werd echter geen gebruik gemaakt van het BelBios nummer, maar van een speciaal nummer onder de naam "Veronica filmlijn".

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 29