7 Promoties met een happy end... 3elBios, aantal calls per maand 1995 - 1996 00 80 60 40 20 o o o T< 1996 1995 jJ I li lal* Het aantal exploitanten dat was aangesloten bij de reserveringsservice van de BelBios nam toe tot 20, met in totaal 251 doeken en een marktaandeel van ca. 80%. Halverwege het jaar werd een overeenkomst aangegaan met Teleworld, waarmee het aantal voor de BelBios beschikbare lijnen werd uitgebreid naar 150. Ook werd er via RTL text een speciale interactieve BelBios teletekst pagina in het leven geroepen. De BelBios werd door de distributeurs ondersteund door in de landelijke filmadvertenties het logo van de BelBios op te nemen. Verder werd het nummer prominent gecommuniceerd in de bovengenoemde publieksactiviteiten. In de tweede helft van het jaar werd het initiatief genomen om de BelBios ook op Internet te zetten. Via deze eigen site zou alle film- en bioscoopinformatie te raadplegen zijn en zou de consument ook kunnen reserveren: een unieke service, aangezien geen van de sites die bioscoopinformatie bieden deze mogelijkheid heeft. Hoewel de planning was de site per december operationeel te laten zijn, kon dit vanwege technische redenen niet worden gehaald. Bron: BelBios B.V. K Omdat de diverse marketing-activiteiten voor bedrijven interessante mogelijkheden boden voor sponsoring en samenwerking is in 1996 het initiatief genomen om het bedrijfsleven te prikkelen met behulp van een speciale

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 30