De strategische doelstellingen zijn als volgt geformuleerd: Extern: - Verhoging van de bekendheid met én de waardering van het fenomeen bioscoop; - duidelijk maken respectievelijk onderstrepen, dat bioscoopbezoek staat voor een goede prijs/kwaliteit verhouding; - de drempel voor bioscoopbezoek zo laag mogelijk maken, d.w.z. de dienstverlening en het gemak voor de consument optimaal maken; - een duidelijk synergie aanbrengen tussen al de te ontwikkelen activiteiten. Intern: - Continu aandacht voor de verbetering van het te leveren product; - vergroting van de kennis van de medewerkers; - vergroting van de betrokkenheid. Belangrijke acties die in het plan zijn neergelegd zijn: informeren, reserveren en kaartverkoop via de BelBios en Internet, promotionele acties zoals de 2 voor 1 actie, de Nationale Bioscoopdag en actiedagen rondom bijv. feestdagen, actieve benadering van doelgroepen d.m.v. een loyalty-programma en filmeducatie, het ontwikkelen van een actief communicatiebeleid binnen de bedrijfstak zelf bijv. d.m.v. Holland Film Nieuws, de Nieuwsbrief, etc. Met het verschijnen van het plan is ook een andere "handelsnaam" voor de Stichting Marketing Communicatie voor het film- en bioscoopbedrijf geïntroduceerd nl. NFC Marketing. Hierdoor kon in een korte en bondige naam worden benadrukt dat alle activiteiten worden gedragen door de NFC en al haar geledingen, hetgeen met name naar de buitenwacht toe de relatie tussen de stichting en de NFC verduidelijkte. Secrets and Lies j

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 32