Onderzoek Huisstijl Bestuur Van dit plan is een Engelstalige samenvatting gemaakt, welke vervolgens is verzonden naar verschillende Europese bioscooporganisaties. Hierop werd van verschillende kanten zeer positief gereageerd. Vanwege NFC marketing werden aan de Stichting voor Onderzoek verschillende opdrachten verstrekt, om de effecten van de Nationale Bioscoopdag en de 2 voor 1 actie te kunnen meten. Tevens is verzocht een consumenten onderzoek uit te voeren naar de bekendheid en waardering van de BelBios. Een belangrijke stap was de realisering van een geheel nieuwe huisstijl, bestaande uit nieuwe logo's van de NFC en alle verenigingen en stichtingen. Hiermee kreeg de NFC als branche-organisatie een meer herkenbaar gezicht naar buiten toe. Bovendien werd deze huisstijl doorgevoerd in alle externe uitingen, om ook voor de consument alle filmgerelateerde informatie en promotie op een herkenbare manier neer te zetten. Het bestuur bestond aan het einde van het verslagjaar uit: P. Zonderland, voorzitter, W. van Dommelen, vice-voorzitter, O. Nooy, penningmeester, F. Bak, mw. D. Bouhuisen, mw. P. Buenting, mw. M. Cosijn, D. de Lille, L. Hannewijk, P. Hermeling, R. van der Meulen, mw. E. Veneman, mw. C. Vogelenzang, mw. drs. M.L. Wolff en drs. R.C. Wijsmuller. Het secretariaat bestond uit F.J.M, van der Putte, secretaris en drs. J.B. Huijsdens. Het dagelijks bestuur was als volgt samengesteld: P. Zonderland, mw. M. Cosijn, W. van Dommelen, O. Nooy en F.J.M, van der Putte, secretaris. In de loop van het jaar werd door de heer A.J. Weststrate bedankt voor het bestuurslidmaatschap i.v.m. de vele werkzaamheden binnen zijn eigen bedrijf. Wel bleef hij actief als blad-manager van Holland Film Nieuws en bij de veelvuldige besprekingen met BelBios B.V.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 33