Stichting Nationale Bioscoopbon 2000 1500 o o o 1000 500 0 1996 1995 De verkoop van de Nationale Bioscoopbon vertoonde ook in 1996 een stijging ten opzichte van het voorafgaande jaar. Werden er in 1995 nog voor 7,1 miloen gulden aan bonnen omgezet door de stichting, in 1996 bedroeg dit 8,2 miljoen: een stijging van 15%. Afgezet tegen de procentuele stijging van de bruto-recettes over 1997 (2,2%) betekent dit dat ook het afgelopen jaar de verhouding omzet bonnen bruto-recette is gegroeid (zie ook de grafiek op pagina 34). Deze stijging kwam geheel voor rekening van de meer-verkoop bij de exploitanten. De verkoop aan bioscopen steeg met 24%. De business-to- business verkoop daalde echter ten opzichte van 1995 met 13%. Deze daling werd veroorzaakt doordat de joint-promoties met het bedrijfsleven een kleinere omvang hadden dan in 1995. X a •1 De verkoop van de bon in de bioscopen werd gestimuleerd door een speciale incentive. Hoewel ook in 1995 met een bonus-regeling werd gewerkt, kwam deze uitsluitend ten goede aan de bioscoopexploitant. Voor 1996 werd voor

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 34