Aandeel omzet Nationale Bioscoopbon in bruto-recette (per jaar in fo) 5J* 3# 2# 1* 19901 |1991| 119921 119931 |1994| |1995| 11996 De in 1995 geïntroduceerde 'special edition bon' is ook in 1996 uitgegeven. Er werden in een totaal oplage van 45.000 stuks drie specials uitgebracht in november: een Hunchback of the Notre Dame bon, een Pinokkio bon en een jingle All the Way bon. Voor deze bonnen werden weer speciale posters en plafondhangers voor de bioscopen vervaardigd. Gezien het succes van de specials zal deze formule in de komende jaren zeker worden gecontinueerd. In het verslagjaar werden vanuit de stichting ook de activiteiten van NFC Marketing ondersteund door zorg te dragen voor een stuk financiering: er werd een lening verstrekt aan BelBios BV én aan NFC Marketing zelf. Hierdoor werd het voor NFC Marketing mogelijk voor financiering van een aantal activiteiten te zorgen, vooruitlopend op de ontvangst van eigen inkomsten. Er werden geen directe fondsen ter beschikking gesteld aan derden omdat wèl leningen tijdelijk konden worden gefourneerd vanuit de ruime liquide middelen waarover de stichting beschikte, maar de uitstaande verplichtingen die hiertegenover staan geen ruimte bieden voor subsidiëring. Daarnaast werden bioscoopbonnen ter beschikking gesteld voor de sponsor- brochure en (deels) voor de organisatie van de Nationale Bioscoopdag.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 36