Stichting voor Onderzoek ten behoeve van de filmvertoning Onderzoek Tijdens het verslagjaar werd concreet invulling gegeven aan het beleid dat werd geformuleerd in de notitie "Stichting voor Onderzoek: 1996 en verder" die eind 1995 was verschenen. Met name de samenwerking met NFC Marketing kreeg in 1996 een structureel karakter. Zo werd er in opdracht van de stichting onderzoek gedaan naar de Nationale Bioscoopdag 1996, de 2 voor 1 zomer- actie en de december actiedagen. Ten behoeve van goede, vergelijkbare evaluaties van deze terugkerende activiteiten van NFC Marketing werd er door de heren T. Oosterhuis en M. Peereboom, beide studerend aan de Hoge School IJsselland, een evaluatiedraaiboek ontwikkeld. Dit draaiboek, dat o.a. gebruik maakt van een bioscooppanel van 30 bioscopen in 18 steden, verspreid over heel Nederland, werd voor het eerst gebruikt tijdens de Nationale Bioscoopdag. De begeleiding van het project was in handen van de heer drs. G.L.J. Bunnik. Tevens werd er in opdracht van NFC Marketing een publieksonderzoek gehouden naar de BelBios. Deze analyse werd verricht door de heer j. Reitsma, student Consumentenstudies bij de Hogeschool Larestein. Met behulp van een telefonische enquête werden zowel gebruikers als niet -gebruikers van deze lijn vragen gesteld over zaken als bekendheid, tevredenheid en wensen t.a.v. de BelBios. De begeleiding van het onderzoek was in handen van de heer mr. H.J. Pos. Daarnaast werd er voor NFC Marketing vorm gegeven aan een onderzoek over 50+'ers en hun bioscoopgedrag. Dit onderzoek, dat werd uitgevoerd door mevrouw H. van Onna, student Communicatiewetenschap aan de Katholieke Universiteit Nijmegen, zou echter pas in 1997 gereed komen. De begeleiding van het geheel was in handen van de heer drs. F.J. van der Scheer. Naar aanleiding van het opstellen van het Strategieplan 2000 ontving de stichting aan het einde van het jaar van NFC Marketing het verzoek de

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 38