Bestuur
Baad van advies
kan worden gezorgd dat bruikbare aanbevelingen ook daadwerkelijk gebruikt
worden. De behoefte aan dit onderzoek vloeide voort uit de wetenschap dat
veel rapporten voor eens en altijd gedoemd zijn te verdwijnen in bureaulades
en boekenkasten. Mede gezien het groeiende aantal verslagen van de stichting
werd er veel waarde gehecht aan beter inzicht in deze materie. De begeleiding
was in handen van de heer drs. J.Ph. Wolff.
Ook bij de Stichting voor Onderzoek werd er in 1996 in toenemende mate een
aanslag gedaan op de beschikbare tijd van zowel de bestuursleden als het
secretariaat. Voor het bestuur van de stichting werd dan ook duidelijk dat
verdere uitbreiding van activiteiten en professionalisering van de stichting
alleen mogelijk is indien voldoende middelen beschikbaar zijn. Alhoewel het
onderwerp regelmatig terugkeerde op de agenda werd in het verslagjaar zelf
nog geen concrete oplossing gevonden.
Aan het einde van het verslagjaar kreeg de groeiende samenwerking tussen
NFC Marketing en de stichting met de komst van de heer O. Nooij als
bestuurslid ook een formele betekenis. Binnen NFC Marketing vervult de heer
Nooij de functie van penningmeester.
Het bestuur van de stichting bestond aan het einde van het verslagjaar uit
drs. J.Ph. Wolff (voorzitter), drs. F.J. van der Scheer (penningmeester),
mr. H.J. Pos, drs. G.L.J. Bunnik en O. Nooij. Als secretaris fungeerde drs. J.B.
Huijsdens.
In de samenstelling van de Raad van Advies is ook in 1996 geen verandering
gekomen. De Raad bestond uit de volgende personen:
de heer dr. G.W. Marsman, Universitair hoofddocent afdeling Marketing van de
Katholieke Universiteit Nijmegen, dr. H. van Driel, Universitair docent filmtheorie
aan de Katholieke Universiteit Brabant en drs. G.W.M. Weyers, Universitair
docent Audiovisuele Communicatie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen.