Bestuur Baad van advies kan worden gezorgd dat bruikbare aanbevelingen ook daadwerkelijk gebruikt worden. De behoefte aan dit onderzoek vloeide voort uit de wetenschap dat veel rapporten voor eens en altijd gedoemd zijn te verdwijnen in bureaulades en boekenkasten. Mede gezien het groeiende aantal verslagen van de stichting werd er veel waarde gehecht aan beter inzicht in deze materie. De begeleiding was in handen van de heer drs. J.Ph. Wolff. Ook bij de Stichting voor Onderzoek werd er in 1996 in toenemende mate een aanslag gedaan op de beschikbare tijd van zowel de bestuursleden als het secretariaat. Voor het bestuur van de stichting werd dan ook duidelijk dat verdere uitbreiding van activiteiten en professionalisering van de stichting alleen mogelijk is indien voldoende middelen beschikbaar zijn. Alhoewel het onderwerp regelmatig terugkeerde op de agenda werd in het verslagjaar zelf nog geen concrete oplossing gevonden. Aan het einde van het verslagjaar kreeg de groeiende samenwerking tussen NFC Marketing en de stichting met de komst van de heer O. Nooij als bestuurslid ook een formele betekenis. Binnen NFC Marketing vervult de heer Nooij de functie van penningmeester. Het bestuur van de stichting bestond aan het einde van het verslagjaar uit drs. J.Ph. Wolff (voorzitter), drs. F.J. van der Scheer (penningmeester), mr. H.J. Pos, drs. G.L.J. Bunnik en O. Nooij. Als secretaris fungeerde drs. J.B. Huijsdens. In de samenstelling van de Raad van Advies is ook in 1996 geen verandering gekomen. De Raad bestond uit de volgende personen: de heer dr. G.W. Marsman, Universitair hoofddocent afdeling Marketing van de Katholieke Universiteit Nijmegen, dr. H. van Driel, Universitair docent filmtheorie aan de Katholieke Universiteit Brabant en drs. G.W.M. Weyers, Universitair docent Audiovisuele Communicatie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 40